A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 12. 09:16

Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a portugál élelmiszer-kereskedelemben, ezzel a negyedik legnagyobb szereplővé vált az országban – adta közre az ESM az Expansion híradására hivatkozva.

A Kantar adatai szerint a vállalat piaci részesedése 1,1 százalékponttal 7%-ra nőtt, megelőzve a francia Intermarchét, amely piaci részaránya 6,6%-ra csökkent (-0,3%), így az ötödik helyre szorult vissza.

A növekedés a Mercadona agresszív terjeszkedési stratégiájának köszönhető, amelyet 2019-es piacra lépése óta folytat. A portugál piac vezető szereplője továbbra is a Sonae tulajdonában lévő Continente 26,6%-os részesedéssel (+0,3%), második helyen a Pingo Doce üzleteket üzemeltető Jerónimo Martins áll 21,7%-kal (+0,6%), a harmadik pedig a Lidl 13%-kal (-0,1%). A négy kereskedő együttesen a portugál piac közel 70%-át uralja.

A piac fennmaradó részén az Intermarché, az Auchan (4,4%, -0,1%), az Aldi (2,7%, -0,1%) és a Minipreço (2,3%, -0,3%) osztozik, utóbbit az Auchan integrálta a DIA-val kötött megállapodás után.

A nagy spanyol szupermarketláncok közül egyedül a Mercadona működik Portugáliában, ahol 2024-ben üzlethálózata 60 üzletre bővült, munkavállalóinak száma pedig 1700 fővel 7000-re nőtt. Tavaly megnyílt második logisztikai központja Almeirimben, amelynek építése közel két évig tartott.

A vállalat 2025-ben további tíz új üzletet tervez nyitni, köztük az első kettőt Lisszabonban, ahol egy új vállalati irodaközpont is nyílik a már meglévő, Vila Nova de Gaiában található központ mellett.

Kapcsolódó cikkeink