A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a portugál élelmiszer-kereskedelemben, ezzel a negyedik legnagyobb szereplővé vált az országban – adta közre az ESM az Expansion híradására hivatkozva.
A Kantar adatai szerint a vállalat piaci részesedése 1,1 százalékponttal 7%-ra nőtt, megelőzve a francia Intermarchét, amely piaci részaránya 6,6%-ra csökkent (-0,3%), így az ötödik helyre szorult vissza.
A növekedés a Mercadona agresszív terjeszkedési stratégiájának köszönhető, amelyet 2019-es piacra lépése óta folytat. A portugál piac vezető szereplője továbbra is a Sonae tulajdonában lévő Continente 26,6%-os részesedéssel (+0,3%), második helyen a Pingo Doce üzleteket üzemeltető Jerónimo Martins áll 21,7%-kal (+0,6%), a harmadik pedig a Lidl 13%-kal (-0,1%). A négy kereskedő együttesen a portugál piac közel 70%-át uralja.
A piac fennmaradó részén az Intermarché, az Auchan (4,4%, -0,1%), az Aldi (2,7%, -0,1%) és a Minipreço (2,3%, -0,3%) osztozik, utóbbit az Auchan integrálta a DIA-val kötött megállapodás után.
A nagy spanyol szupermarketláncok közül egyedül a Mercadona működik Portugáliában, ahol 2024-ben üzlethálózata 60 üzletre bővült, munkavállalóinak száma pedig 1700 fővel 7000-re nőtt. Tavaly megnyílt második logisztikai központja Almeirimben, amelynek építése közel két évig tartott.
A vállalat 2025-ben további tíz új üzletet tervez nyitni, köztük az első kettőt Lisszabonban, ahol egy új vállalati irodaközpont is nyílik a már meglévő, Vila Nova de Gaiában található központ mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >