A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a portugál élelmiszer-kereskedelemben, ezzel a negyedik legnagyobb szereplővé vált az országban – adta közre az ESM az Expansion híradására hivatkozva.
A Kantar adatai szerint a vállalat piaci részesedése 1,1 százalékponttal 7%-ra nőtt, megelőzve a francia Intermarchét, amely piaci részaránya 6,6%-ra csökkent (-0,3%), így az ötödik helyre szorult vissza.
A növekedés a Mercadona agresszív terjeszkedési stratégiájának köszönhető, amelyet 2019-es piacra lépése óta folytat. A portugál piac vezető szereplője továbbra is a Sonae tulajdonában lévő Continente 26,6%-os részesedéssel (+0,3%), második helyen a Pingo Doce üzleteket üzemeltető Jerónimo Martins áll 21,7%-kal (+0,6%), a harmadik pedig a Lidl 13%-kal (-0,1%). A négy kereskedő együttesen a portugál piac közel 70%-át uralja.
A piac fennmaradó részén az Intermarché, az Auchan (4,4%, -0,1%), az Aldi (2,7%, -0,1%) és a Minipreço (2,3%, -0,3%) osztozik, utóbbit az Auchan integrálta a DIA-val kötött megállapodás után.
A nagy spanyol szupermarketláncok közül egyedül a Mercadona működik Portugáliában, ahol 2024-ben üzlethálózata 60 üzletre bővült, munkavállalóinak száma pedig 1700 fővel 7000-re nőtt. Tavaly megnyílt második logisztikai központja Almeirimben, amelynek építése közel két évig tartott.
A vállalat 2025-ben további tíz új üzletet tervez nyitni, köztük az első kettőt Lisszabonban, ahol egy új vállalati irodaközpont is nyílik a már meglévő, Vila Nova de Gaiában található központ mellett.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 60 háztartási és higiéniai termék ára csökken az ALDI-ban
A vásárlók igényeihez és a piaci környezethez igazodva újabb szakaszához…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >