A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára
A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára. De mit keresnek pink ételek Magyarország több, mint harminc vendéglátóhelyének a kínálatában?
Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van. A részvételi arány javítása érdekébena Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában ezúttal a gasztronómián keresztül is megpróbálja megszólítani az embereket. Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig több, mint 30 vendéglátóhely csatlakozott országszerte és még várják az éttermek, cukrászdák jelentkezését, amint az olvasható a Dining Guide felhívásában is, akik szintén támogatják ezt a remek kezdeményezést, amit 2018-ban Miskolcon indítottak útnak és a nagy sikerre való tekintettel az idei évben országos kampánnyá terjesztettük ki.
Az éttermek bejáratánál elhelyezett információs táblán olvashatnak a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról, továbbá kitűzhetik magukra a pink masnit, amit az egyesület biztosít minden résztvevő helynek.
Ezen kívül az étlapban elhelyezett menükártyán láthatják az adott hely pink kínálatát, melynek bevételéből az éttermek az egyesület munkáját támogatják.
A Facebookon létrehozott eseménynél (Pink Gasztro) csodálhatjuk majd meg a mesés kreációkat és természetesen egész októberben ellátogathatunk ezekre a helyekre, hogy megkóstoljuk ezeket.
A kezdeményezéshez a Kés-Villa-Buda Egyesület tagjai közül csatlakoztak elsőként, majd sorban a többiek.
„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”– mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.
Kapcsolódó cikkeink
Hideg ital, forró következmények: szívritmuszavart is okozhat a jeges frissítő
Elsőre bizarrnak hangozhat, pedig tudományosan is igazolt: a hideg italok…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >Új, AXE Fine Fragrance kollekció: az illat, amit nem tudsz kiverni a fejedből!
2025-ben egy merész termékbevezetéssel, és egy nagyívű kampánnyal rukkolt elő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >