A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára
A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára. De mit keresnek pink ételek Magyarország több, mint harminc vendéglátóhelyének a kínálatában?
Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van. A részvételi arány javítása érdekébena Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában ezúttal a gasztronómián keresztül is megpróbálja megszólítani az embereket. Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig több, mint 30 vendéglátóhely csatlakozott országszerte és még várják az éttermek, cukrászdák jelentkezését, amint az olvasható a Dining Guide felhívásában is, akik szintén támogatják ezt a remek kezdeményezést, amit 2018-ban Miskolcon indítottak útnak és a nagy sikerre való tekintettel az idei évben országos kampánnyá terjesztettük ki.
Az éttermek bejáratánál elhelyezett információs táblán olvashatnak a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról, továbbá kitűzhetik magukra a pink masnit, amit az egyesület biztosít minden résztvevő helynek.
Ezen kívül az étlapban elhelyezett menükártyán láthatják az adott hely pink kínálatát, melynek bevételéből az éttermek az egyesület munkáját támogatják.
A Facebookon létrehozott eseménynél (Pink Gasztro) csodálhatjuk majd meg a mesés kreációkat és természetesen egész októberben ellátogathatunk ezekre a helyekre, hogy megkóstoljuk ezeket.
A kezdeményezéshez a Kés-Villa-Buda Egyesület tagjai közül csatlakoztak elsőként, majd sorban a többiek.
„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”– mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.
Kapcsolódó cikkeink
A csendes gyilkos: keringési betegségek okozzák a halálesetek egyharmadát
Miközben életünk egyre kényelmesebbé válik, olyan láthatatlan veszélyeknek tesszük ki…
Tovább olvasom >A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >