A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára
A Mellrákinfó Egyesület idén októberben három nagyon erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára. De mit keresnek pink ételek Magyarország több, mint harminc vendéglátóhelyének a kínálatában?
Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van. A részvételi arány javítása érdekébena Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában ezúttal a gasztronómián keresztül is megpróbálja megszólítani az embereket. Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig több, mint 30 vendéglátóhely csatlakozott országszerte és még várják az éttermek, cukrászdák jelentkezését, amint az olvasható a Dining Guide felhívásában is, akik szintén támogatják ezt a remek kezdeményezést, amit 2018-ban Miskolcon indítottak útnak és a nagy sikerre való tekintettel az idei évben országos kampánnyá terjesztettük ki.
Az éttermek bejáratánál elhelyezett információs táblán olvashatnak a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról, továbbá kitűzhetik magukra a pink masnit, amit az egyesület biztosít minden résztvevő helynek.
Ezen kívül az étlapban elhelyezett menükártyán láthatják az adott hely pink kínálatát, melynek bevételéből az éttermek az egyesület munkáját támogatják.
A Facebookon létrehozott eseménynél (Pink Gasztro) csodálhatjuk majd meg a mesés kreációkat és természetesen egész októberben ellátogathatunk ezekre a helyekre, hogy megkóstoljuk ezeket.
A kezdeményezéshez a Kés-Villa-Buda Egyesület tagjai közül csatlakoztak elsőként, majd sorban a többiek.
„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”– mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >