A méhek a lényeg – interaktív bábelőadás sorozat a Syngenta támogatásával
A természet megismerését, ezzel párhuzamosan a megóvását nem lehet elég korán kezdeni. Ez a gondolat hívta életre „A méhek a lényeg” című interaktív bábelőadást és foglalkozás-sorozatot, amely a Gévai Csilla és Koródi Eszter által vezetett Fiúról Apára Program keretében valósul meg a Syngenta támogatásával.
A program célja, hogy felhívja a figyelmet a beporzók fontosságára, megismertesse életmódjukat, szokásaikat a legkisebbekkel. A méhek csodálatos életét bemutató bábelőadást eddig Szarvastól Sopronig országszerte 17 óvodában nézhették meg a gyerekek.
A márciusban útjára indult program összesen 20 intézménybe viszi el az interaktív előadást Gévai Csilla és Benkő Bence bábművészek tolmácsolásában.
A több mint 500 gyermekhez eljutó előadást minden esetben egy beszélgetés és foglalkozás követi Weiner Sennyey Tibor méhésszel. Itt a kicsik feltehetik a kérdéseiket, megnézhetik a lépet, és betekinthetnek a méhészkedés rejtelmeibe. Az elhangzottak játékos feldolgozását és beépülését segíti egy interaktív foglalkoztató füzet is.
Az emberiség jövőjének egyik kulcsa
A biodiverzitás megőrzése és növelése, azon belül is a beporzó rovarok megóvása továbbra is fontos része a Syngenta fenntarthatósági tervének, a Good Growth Plannek.
Termesztett növényeink 85 százalékának van szüksége rovarok segítségére a szaporodásban. Végső soron a teljes mezőgazdasági termelés igen jelentős része nyugszik a beporzó fajok vállán.
Ebből egyenesen következik, hogy az emberiség jövőjének egyik kulcsa is, hogy odafigyeljünk ezekre a rovarokra. A most megvalósult – a 4-7 éves korú gyermekek környezettudatosságának fejlesztését célzó – program is ezt a célt szolgálja.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5 tonnás termésátlaggal nyerte egy gazdálkodó a Syngenta napraforgó termésversenyét
Az idei évben 679 ezer hektáron termett Magyarországon napraforgó, az…
Tovább olvasom >A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >