A médiakampányok is zöldebbé válnak
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a legfontosabb eszköz a vállalatok kezében ahhoz, hogy a klímaváltozás hatásai ellen küzdjenek. A gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már ez a terület, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon is létezik már jól működő eszköz arra, hogy a hasonló tevékenységek környezeti hatását kezeljék és csökkentsék.
A fenntarthatóság kérdésével összefüggő kihívásokra a médiaiparnak is válaszolnia kell, ezért hozta létre az Initiative a Ripple médiatervező szén-dioxid-kibocsátási kalkulátort. A Ripple holisztikus tervezést tesz lehetővé a saját, a szerzett, megosztott és vásárolt csatornák esetében. Ezzel érvényesül az a fontos szakmai szempont is, hogy a tervezés a saját csatornáktól induljon, továbbá figyelembe veszi az olyan megosztott csatornákat is, mint például a márkakereskedői hálózatok. A Ripple-n belül több mint 70 ilyen csatorna található, amelyek listáját az ügyfelek személyre szabhatják. Az eszköz a többcsatornás optimalizálás és a maximális hatékonyság érdekében fejlett algoritmusokat használ.
„A kalkulátor segítségével a különböző kampányok környezeti hatása összehasonlítható és eredményeként fenntarthatósági szempontból felelősebb médiastratégiát alkothatunk ügyfeleink számára. A kalkulátort az Initiative év eleje óta alkalmazza itthon és nemzetközileg egyaránt.” – hangsúlyozta Spielmann Katalin, az Initiative Hungary operatív vezetője.
A Ripple a médiakampány megjelenésének helye szerint számolja ki az átlagos szén-dioxid-kibocsátást
Ennek alapját a hordozó felület energiaszükséglete, fogyasztása adja, így az Initiative a szén-dioxid-kibocsátást ugyanolyan adatként tudja használni a tervezés során, mint a médiatervezésben használt sztenderd mutatókat. Összesen öt kategóriát különböztet meg a kalkulátor: TV és rádió, kültéri kampány, digitális kültéri kampány, nyomtatott sajtó, digitális felület. Az adatok nemzetközi sztenderd mérésekből származnak és az iparági átlagot mutatják meg minden kategóriában. Ez az eszköz jól kiegészíti az Initiative folyamatosan frissülő 5 ezer fős fogyasztói adatbázisát, a Connections Surveyt, amely a legnagyobb az országban. Az adatbázis nemcsak a fogyasztók szemszögéből vizsgálja a különböző médiatípusok használatát és hatékonyságát, de szakértői interjúkon keresztül a szakmában dolgozók meglátásait és tapasztalatait is alapul veszi, ezzel biztosítva szilárd alapokat a médiakampányok tervezéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >