A médiakampányok is zöldebbé válnak
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a legfontosabb eszköz a vállalatok kezében ahhoz, hogy a klímaváltozás hatásai ellen küzdjenek. A gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már ez a terület, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon is létezik már jól működő eszköz arra, hogy a hasonló tevékenységek környezeti hatását kezeljék és csökkentsék.
A fenntarthatóság kérdésével összefüggő kihívásokra a médiaiparnak is válaszolnia kell, ezért hozta létre az Initiative a Ripple médiatervező szén-dioxid-kibocsátási kalkulátort. A Ripple holisztikus tervezést tesz lehetővé a saját, a szerzett, megosztott és vásárolt csatornák esetében. Ezzel érvényesül az a fontos szakmai szempont is, hogy a tervezés a saját csatornáktól induljon, továbbá figyelembe veszi az olyan megosztott csatornákat is, mint például a márkakereskedői hálózatok. A Ripple-n belül több mint 70 ilyen csatorna található, amelyek listáját az ügyfelek személyre szabhatják. Az eszköz a többcsatornás optimalizálás és a maximális hatékonyság érdekében fejlett algoritmusokat használ.
„A kalkulátor segítségével a különböző kampányok környezeti hatása összehasonlítható és eredményeként fenntarthatósági szempontból felelősebb médiastratégiát alkothatunk ügyfeleink számára. A kalkulátort az Initiative év eleje óta alkalmazza itthon és nemzetközileg egyaránt.” – hangsúlyozta Spielmann Katalin, az Initiative Hungary operatív vezetője.
A Ripple a médiakampány megjelenésének helye szerint számolja ki az átlagos szén-dioxid-kibocsátást
Ennek alapját a hordozó felület energiaszükséglete, fogyasztása adja, így az Initiative a szén-dioxid-kibocsátást ugyanolyan adatként tudja használni a tervezés során, mint a médiatervezésben használt sztenderd mutatókat. Összesen öt kategóriát különböztet meg a kalkulátor: TV és rádió, kültéri kampány, digitális kültéri kampány, nyomtatott sajtó, digitális felület. Az adatok nemzetközi sztenderd mérésekből származnak és az iparági átlagot mutatják meg minden kategóriában. Ez az eszköz jól kiegészíti az Initiative folyamatosan frissülő 5 ezer fős fogyasztói adatbázisát, a Connections Surveyt, amely a legnagyobb az országban. Az adatbázis nemcsak a fogyasztók szemszögéből vizsgálja a különböző médiatípusok használatát és hatékonyságát, de szakértői interjúkon keresztül a szakmában dolgozók meglátásait és tapasztalatait is alapul veszi, ezzel biztosítva szilárd alapokat a médiakampányok tervezéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Véget ért a Biokultúra napja – Minden eddiginél nagyobb támogatásokról beszélt az államtitkár
Minden korábbinál nagyobb előnyöket kapnak azon termelők, akik az ökológiai…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >