A McDonald’s Corporation új Developmental Licensee együttműködést jelentett be Magyarországon
A McDonald’s Corporation a mai napon jelentette be, hogy üzletrész-adásvételi szerződést írt alá Scheer Sándor vállalkozóval és tapasztalt üzletemberrel, aki elkötelezett szándékát fejezte ki, hogy a magyar piac Developmental Licensee (DL) partnerévé váljon. A megállapodás értelmében a McDonald’s a magyarországi vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljes körűen Scheer Sándorra ruházza át, aki DL partnerként fejleszti és üzemelteti a piacon működő McDonald’s éttermeket. A magyarországi üzlet további működtetéséhez és növekedéséhez szükséges tőkét Scheer Sándor fogja biztosítani.
Ez a lépés újabb mérföldkövet jelent a McDonald’s Corporation azon törekvésében, hogy helyi üzleti partnerekkel együttműködve felgyorsítsa a piaci növekedést, egymástól eltérő környezetekben segítse a globális fejlesztések adaptálását, ösztönözze az innovációt, valamint még közelebb hozza a márkát az általa kiszolgált helyi fogyasztókhoz és közösségekhez.
A tranzakció várhatóan 2019 első negyedévében zárul majd le.
„Izgatottan várjuk, hogy Scheer Sándorral, mint magyarországi stratégiai partnerünkkel dolgozhassunk együtt” – mondta Ian Borden, a McDonald’s International Developmental Licensee Markets szegmensének elnöke. „Sikeres vállalkozóként Sándor világosan érti, hogy hogyan lehet egy vállalkozást sikeresen fejleszteni és építeni a piacon. Ami még fontosabb, hogy osztja a márka iránti szenvedélyünket. Az ingatlanfejlesztésben, építő- és vendéglátóiparban nyújtott kiemelkedő teljesítménye ügyfél- és emberközpontú gondolkodással párosul, ezért biztosak vagyunk abban, hogy Sándor a Magyarországon meglévő növekedési lehetőségeket az üzlet és a munkatársak részére egyaránt felgyorsítja majd.”
„Örömömre szolgál, hogy Developmental Licensee partnerként csatlakozhatok a McDonald’shoz Magyarországon” – mondta Scheer Sándor. „Számos McDonald’s étterem és az első magyarországi Ronald Ház építésén keresztül már korábban is volt alkalmam a McDonald’sszal együttműködni, és ezt a közös munkát rendkívül isnpirálónak és motiválónak találtam. Az ambiciózus, vendégközpontú tervek és a felkészült helyi csapat miatt is izgalmas időpont ez a McDonald’s-családhoz történő csatlakozásra. Várom, hogy a közös tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva további jelentős sikereket érjünk el a hálózattal, illetve egyre modernebb és kényelmesebb, élményközpontú éttermi környezetet nyújtsunk a magyar vendégeink számára.”
Az üzletvitel napi szintű irányítását a továbbiakban is Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarország ügyvezető igazgatója végzi majd.
A változásról Horváth Ágnes elmondta: „Tavaly, a McDonald’s magyarországi piacra lépésének 30. évfordulóján rekordévet zártunk, árbevételünk éves összehasonlításban a vállalat történetének legnagyobb növekedését produkálta. A DL-struktúrára való áttérés a legjobb pillanatban történik ahhoz, hogy segítségével felgyorsítsuk a vendégeinket szolgáló fejlesztéseket és innovációt, tovább modernizáljuk a márkát és a McDonald’s magyarországi növekedésének újabb fázisába lépjünk. A csapatommal együtt a jelenlegi lendületünkre építve tervezzük a közös munkát Scheer Sándorral.”
A bejelentést szigorú és alapos értékelési és kiválasztási folyamat előzte meg. 2015 májusában a McDonald’s hosszú távú céljaként tűzte ki, hogy globálisan 95%-os franchise-arányt valósít meg rendszerében. A McDonald’s azóta több mint 4000 éttermet adott franchise-üzemeltetésbe világszerte.
A McDonald’s magyarországi hálózata 89 étteremből áll, melyek több, mint 50%-át jelenleg helyi vállalkozások franchise-átvevőként üzemeltetik. A tranzakció pénzügyi feltételei nem publikusak.
Kapcsolódó cikkeink
Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Október 11-től az ország egyik, ha nem a legnépszerűbb tartalomgyártó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >