A McDonald’s-nak nem jött be az AI
A McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti mesterséges intelligenciával működő rendelési technológiáját az amerikai autós kiszolgáló éttermeiben. A döntésre azután került sor, hogy a vásárlók vicces bakikat osztottak meg a rendszerrel kapcsolatban az interneten.
A technológia, amelyet több mint 100 helyszínen teszteltek az Egyesült Államokban, 2019-ben került bevezetésre. A rendszer, amelyet az IBM fejlesztett ki, hangfelismerő szoftvert használt a rendelések feldolgozásához. A McDonald’s egy szaklap szerint tájékoztatta a franchise-tulajdonosokat, hogy a technológia július végéig eltávolításra kerül az érintett éttermekből, bár ez nem jelenti az ilyen típusú rendszerek teljes kivezetését.
Kezdetben az aggodalmak középpontjában az állt, hogy az AI alapú rendelési rendszer feleslegessé teheti az emberi munkaerőt. Azonban idővel nyilvánvalóvá vált, hogy az emberi éttermi dolgozókat nem olyan egyszerű helyettesíteni, mint ahogy azt kezdetben remélték. A technológia hibái és a félreértelmezett rendelések vicces, de néha zavaró esetekhez vezettek, amelyek gyorsan vírusvideókká váltak az interneten.
Például a TikTokon közel 360 ezer megtekintést kapott egy videó, amelyben egy vásárló arról számolt be, hogy kilenc adag teát számoltak fel neki tévedésből. További videókban emberek nevetnek azon, hogy száz dolláros csirkefalatok kerültek a számlájukra, míg a New York Post arról írt, hogy egy másik vásárlónak tévedésből szalonnát tettek a fagylaltjához.
Az IBM megerősítette, hogy továbbra is együttműködik a McDonald’sszal a jövőbeni technológiai fejlesztésekben, annak ellenére, hogy ez a kísérlet nem hozta meg a várt eredményeket. Az eset rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazása az ügyfélkiszolgálásban még mindig jelentős kihívásokkal néz szembe, különösen az emberi interakciók pótlásában.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a Co-op a lopások miatti veszteség ellen
A Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok és…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Október 11-től az ország egyik, ha nem a legnépszerűbb tartalomgyártó…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Út a gazdasági semlegességhez” – keleti vagy nyugati nyitás?
A kormányzat gazdasági stratégiájának és kommunikációjának lassan 15 éve fontos…
Tovább olvasom >Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >