A McDonald’s-nak nem jött be az AI
A McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti mesterséges intelligenciával működő rendelési technológiáját az amerikai autós kiszolgáló éttermeiben. A döntésre azután került sor, hogy a vásárlók vicces bakikat osztottak meg a rendszerrel kapcsolatban az interneten.

Túl sok volt a baki
A technológia, amelyet több mint 100 helyszínen teszteltek az Egyesült Államokban, 2019-ben került bevezetésre. A rendszer, amelyet az IBM fejlesztett ki, hangfelismerő szoftvert használt a rendelések feldolgozásához. A McDonald’s egy szaklap szerint tájékoztatta a franchise-tulajdonosokat, hogy a technológia július végéig eltávolításra kerül az érintett éttermekből, bár ez nem jelenti az ilyen típusú rendszerek teljes kivezetését.
Kezdetben az aggodalmak középpontjában az állt, hogy az AI alapú rendelési rendszer feleslegessé teheti az emberi munkaerőt. Azonban idővel nyilvánvalóvá vált, hogy az emberi éttermi dolgozókat nem olyan egyszerű helyettesíteni, mint ahogy azt kezdetben remélték. A technológia hibái és a félreértelmezett rendelések vicces, de néha zavaró esetekhez vezettek, amelyek gyorsan vírusvideókká váltak az interneten.
Például a TikTokon közel 360 ezer megtekintést kapott egy videó, amelyben egy vásárló arról számolt be, hogy kilenc adag teát számoltak fel neki tévedésből. További videókban emberek nevetnek azon, hogy száz dolláros csirkefalatok kerültek a számlájukra, míg a New York Post arról írt, hogy egy másik vásárlónak tévedésből szalonnát tettek a fagylaltjához.
Az IBM megerősítette, hogy továbbra is együttműködik a McDonald’sszal a jövőbeni technológiai fejlesztésekben, annak ellenére, hogy ez a kísérlet nem hozta meg a várt eredményeket. Az eset rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazása az ügyfélkiszolgálásban még mindig jelentős kihívásokkal néz szembe, különösen az emberi interakciók pótlásában.
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Új ízek, új méretek – a Tarka most még több!
Bővül a Tarka tejtermékcsalád! Az igen kedvelt kisebb, 125 g-os…
Tovább olvasom >