A McDonald’s-nak nem jött be az AI
A McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti mesterséges intelligenciával működő rendelési technológiáját az amerikai autós kiszolgáló éttermeiben. A döntésre azután került sor, hogy a vásárlók vicces bakikat osztottak meg a rendszerrel kapcsolatban az interneten.
A technológia, amelyet több mint 100 helyszínen teszteltek az Egyesült Államokban, 2019-ben került bevezetésre. A rendszer, amelyet az IBM fejlesztett ki, hangfelismerő szoftvert használt a rendelések feldolgozásához. A McDonald’s egy szaklap szerint tájékoztatta a franchise-tulajdonosokat, hogy a technológia július végéig eltávolításra kerül az érintett éttermekből, bár ez nem jelenti az ilyen típusú rendszerek teljes kivezetését.
Kezdetben az aggodalmak középpontjában az állt, hogy az AI alapú rendelési rendszer feleslegessé teheti az emberi munkaerőt. Azonban idővel nyilvánvalóvá vált, hogy az emberi éttermi dolgozókat nem olyan egyszerű helyettesíteni, mint ahogy azt kezdetben remélték. A technológia hibái és a félreértelmezett rendelések vicces, de néha zavaró esetekhez vezettek, amelyek gyorsan vírusvideókká váltak az interneten.
Például a TikTokon közel 360 ezer megtekintést kapott egy videó, amelyben egy vásárló arról számolt be, hogy kilenc adag teát számoltak fel neki tévedésből. További videókban emberek nevetnek azon, hogy száz dolláros csirkefalatok kerültek a számlájukra, míg a New York Post arról írt, hogy egy másik vásárlónak tévedésből szalonnát tettek a fagylaltjához.
Az IBM megerősítette, hogy továbbra is együttműködik a McDonald’sszal a jövőbeni technológiai fejlesztésekben, annak ellenére, hogy ez a kísérlet nem hozta meg a várt eredményeket. Az eset rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazása az ügyfélkiszolgálásban még mindig jelentős kihívásokkal néz szembe, különösen az emberi interakciók pótlásában.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >