A Mastercard infrastruktúra fejlesztési programjával is gyorsítaná a digitális fizetést
A Mastercard Infrastruktúra Fejlesztési Programja új lendületet adhat a digitális fizetéseknek, hiszen a Program résztvevői akár már 3-4 nap alatt elérhetővé tudják tenni a kártyás fizetést a kereskedőknél. Az igénylés sok esetben otthonról is elindítható, így a mostani, rendkívüli helyzetben gyors megoldást nyújthat az érdeklődők számára.
A Mastercard már tavaly, 2019. november 29-én elindította Infrastruktúra Fejlesztési Programját. Ennek célja, hogy két év alatt duplájára emelje a jelenleg 145 ezer POS terminál számát Magyarországon. A Programba olyan szolgáltatók pályázhattak, akik érdemben szeretnék segíteni a kereskedőket gyors, kényelmes és személyre szabott szolgáltatásaikkal. A pályázatok elbírálása után ma már több, mint 17 kártyaelfogadó várja a kártyaelfogadás iránt érdeklődőket, sok esetben teljesen digitális csatornákon kezelve a folyamatot.
„A Mastercardnál régóta látjuk, hogy egyre erősebb az a fogyasztói igény, hogy a kártyás fizetés Magyarországon ne extra szolgáltatás legyen a kereskedők részéről, hanem alapvetés. A nagyobb kereskedelmi láncoknál mára ezt sikerült elérni, de fontos, hogy a kisebb üzletekben, boltokban, szolgáltatóknál is fizethessünk gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elektronikus úton. Ma már nem lehet és nem is szabad megkerülni a kis-és középvállalkozói szektort ebben a témában. Az Infrastruktúra Fejlesztési Programunkkal elsősorban nekik szeretnénk segíteni” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
„A program indításakor még nem sejtettük, hogy néhány hónappal később a rendkívüli körülmények miatt ilyen gyorsan felértékelődik a gyorsaság és a biztonság a bolti fizetések terén. Ezt partnereink beszámolói alapján a termináligénylések hirtelen növekedése is igazolja. Hirtelen megváltoztak a vásárlói igények, nagyon sok étterem, élelmiszerbolt alkalmazkodott a megváltozott helyzethez, és indította el a házhoz szállítást kizárólag kártyás fizetési lehetőséggel. Ugyanakkor azoknál is, akik maradtak a személyes vagy bolti kiszolgálásnál, a kártyaelfogadás alap elvárás lett. Itt akár a termelői piacokra, vásárcsarnokokra gondoljunk. A fejlesztési program éppen az ő igényeikre szeretne választ adni digitalizált, gyors igénylési folyamatokkal, könnyen hordozható, a tevékenységüknek legjobban megfelelő terminálokkal és hosszútávon is fenntartható árazással” – mondta Szász Ferenc a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója.
A szolgáltatók a terminálokat átvételi pontokon vagy kiszállítással akár 3-4 munkanap alatt elérhetővé teszik. Többeknél számlavezetés vagy forgalmi elvárás valamint külön havidíj nélkül elérhető a szolgáltatás, akár már 8-10 000 Ft egyszeri eszköz vásárlási költséggel. A kereskedői elszámolás a legtöbb esetben a következő munkanapon megtörténik, de van olyan elfogadó, aki azonnal elérhetővé teszi a kereskedő POS tranzakcióit egy bankkártyán.
A Mastercard programja az elérhető termináltípusok palettáját is bővíteni szeretné, ezzel is segítve azokat a vállalkozásokat, akik a mostaniaknál kisebb, hordozható készülékeket keresnek. Több szolgáltató okostelefonhoz kapcsolható hardveres megoldást is elérhetővé tett a magyar piacon, de őszre várhatóak olyan szolgáltatások is, amelyben külön kiegészítő nélkül, maga a mobiltelefon működik majd terminálként.
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >