A Mastercard globális kisvállalkozói programot indít
A Mastercard a kisvállalkozások digitális átállásának segítésére elindított egy globális kezdeményezést, a Strive-ot, amely a kisvállalkozások pénzügyi ellenálló képességének erősítésére, valamint talpra állásuk és növekedésük támogatására összpontosít – közölte a cég az MTI-vel szerdán.

Segít a Mastercard a kisvállalkozások digitális átállásában
A Mastercard Impact Fund 25 millió dolláros kezdeti filantróp befektetésével a Strive világszerte több mint ötmillió mikro- és kisvállalkozásnak segít abban, hogy azok hozzáférjenek a digitalizáláshoz szükséges eszközökhöz és erőforrásokhoz. A Strive-ban a globális platformok helyi programokkal együtt segítik a világ legkiszolgáltatottabb kisvállalkozói csoportjait azért, hogy a helyi kihívásokra is képesek legyenek megfelelő választ adni.
Közölték: a kezdeményezésen belül a Strive Community az első program, amely több mint ötmillió kisvállalkozást érint majd Európában, Latin-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában. A Caribou Digital támogatásával – amely a befogadó és etikus digitális gazdaságokkal foglalkozó kutató- és tanácsadó cég – a program a kisvállalkozásokat olyan technológiai erőforrásokhoz segíti, amelyek digitalizálják működésüket, racionalizálják a pénzügyi és back-office szolgáltatásokat, és javítják a piacra jutást. Így biztosítják sikerüket modern gazdaságunkban. A támogatásokat olyan szervezeteknek ítélik oda, amelyeknek van tapasztalatuk a mikro- és kisvállalkozókkal való együttműködésben.
Kitértek arra, hogy a kisvállalkozások már a világjárvány előtt is lemaradtak nagyobb versenytársaiktól abban, hogy beépítsék üzleti tevékenységükbe a digitális technológiákat. Egy 2019-es európai uniós felmérés szerint a nagyvállalatok nagyjából 80 százaléka vezetett be legalább egy digitális technológiát, szemben a mikrovállalkozások mindössze 30 százalékával.
A mostani bejelentés a Mastercard tavaly tett 250 millió dolláros kötelezettségvállalására épül, amellyel a kisvállalkozások pénzügyi biztonságát támogatja. A Strive kiterjeszti a Mastercard régóta tartó elkötelezettségét a pénzügyi integráció mellett. A vállalat jelenleg is erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy 2025-ig egymilliárd embert és 50 millió mikro- és kisvállalkozót, elsősorban 25 millió női vállalkozót vonjon be a digitális gazdaságba. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >