A Mars gyára 100% megújuló energiát használ
Az éghajlatváltozás, a világjárvány és a társadalmi egyenlőtlenségek egyre súlyosabb hatásai miatt a Mars tudományos alapokon nyugvó intézkedésekkel támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megvalósulását. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója “Fenntarthatóság egy generációnyi idő alatt” nevet viselő programjának célja, hogy alapvetően alakítsa át a vállalat kibővített ellátási láncát a fenntarthatósági szempontok alapján.
Bolygónk egészségesebbé tétele érdekében a Mars átalakítja a munkafolyamatait, az anyagbeszerzéstől kezdve a gyártáshoz szükséges energia előállításáig. A Mars telephelyein felhasznált villamos energia több mint 54%-a megújuló forrásból származik. Kiemelkedik ebből a magyarországi, Csongrád-Bokroson található gyártóüzem, ahol az áram már 100%-ban megújuló forrásból származik.
Továbbá a Mars azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 27%-kal, 2050-re pedig 67%-kal csökkenti a kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét globálisan. 2020-ban a vállalat eddig 7,3%-os csökkenést ért el, és ezzel a vállalásának megfelelő ütemben halad.
A Mars a csomagolási technológiájával is igazodik a körforgásos gazdasághoz. A vállalat csökkenti a nem szükséges csomagolást, újratervezi a szükséges csomagolást, és beruház a körforgás bezárása érdekében. Az elmúlt év során a Marsnál használt csomagolóanyagok 21,7%-a volt újrafelhasználható, a cél pedig, hogy négy éven belül 100%-ban újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással rendelkezzen.
A Mars továbbra is támogatja az agrártermelő közösségeket. Jelenleg 233 ezer termelő vesz részt a programban, a cél pedig az 1 millió termelő bevonása világszerte. A járvány miatt különösen sújtott közösségeket a Mars eddig több mint 39 millió dollárral támogatta, ezen belül 600 ezer dollárt adományoztak abban a négy közép-európai országban, ahol Jelen van a cég: Magyarország, Románia, Csehország és Szlovákia.
„Soha nem volt aktuálisabb beszélni arról, hogy a vállalatok milyen célzott lépéseket tesznek annak érdekében, hogy jobbá tegyük a világot. A globális bizonytalanságok korát éljük, ezért minden szervezetnek lehetősége és felelőssége, hogy meghatározza, mit tesz a bolygónk érdekében”
– mondta Zuzana Losakova, a Mars Central Europe vállalati ügyekért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >