A Mars gyára 100% megújuló energiát használ
Az éghajlatváltozás, a világjárvány és a társadalmi egyenlőtlenségek egyre súlyosabb hatásai miatt a Mars tudományos alapokon nyugvó intézkedésekkel támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megvalósulását. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója “Fenntarthatóság egy generációnyi idő alatt” nevet viselő programjának célja, hogy alapvetően alakítsa át a vállalat kibővített ellátási láncát a fenntarthatósági szempontok alapján.

A globális bizonytalanságok korát éljük
Bolygónk egészségesebbé tétele érdekében a Mars átalakítja a munkafolyamatait, az anyagbeszerzéstől kezdve a gyártáshoz szükséges energia előállításáig. A Mars telephelyein felhasznált villamos energia több mint 54%-a megújuló forrásból származik. Kiemelkedik ebből a magyarországi, Csongrád-Bokroson található gyártóüzem, ahol az áram már 100%-ban megújuló forrásból származik.
Továbbá a Mars azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 27%-kal, 2050-re pedig 67%-kal csökkenti a kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét globálisan. 2020-ban a vállalat eddig 7,3%-os csökkenést ért el, és ezzel a vállalásának megfelelő ütemben halad.
A Mars a csomagolási technológiájával is igazodik a körforgásos gazdasághoz. A vállalat csökkenti a nem szükséges csomagolást, újratervezi a szükséges csomagolást, és beruház a körforgás bezárása érdekében. Az elmúlt év során a Marsnál használt csomagolóanyagok 21,7%-a volt újrafelhasználható, a cél pedig, hogy négy éven belül 100%-ban újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással rendelkezzen.
A Mars továbbra is támogatja az agrártermelő közösségeket. Jelenleg 233 ezer termelő vesz részt a programban, a cél pedig az 1 millió termelő bevonása világszerte. A járvány miatt különösen sújtott közösségeket a Mars eddig több mint 39 millió dollárral támogatta, ezen belül 600 ezer dollárt adományoztak abban a négy közép-európai országban, ahol Jelen van a cég: Magyarország, Románia, Csehország és Szlovákia.
„Soha nem volt aktuálisabb beszélni arról, hogy a vállalatok milyen célzott lépéseket tesznek annak érdekében, hogy jobbá tegyük a világot. A globális bizonytalanságok korát éljük, ezért minden szervezetnek lehetősége és felelőssége, hogy meghatározza, mit tesz a bolygónk érdekében”
– mondta Zuzana Losakova, a Mars Central Europe vállalati ügyekért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >