A Mars gyára 100% megújuló energiát használ
Az éghajlatváltozás, a világjárvány és a társadalmi egyenlőtlenségek egyre súlyosabb hatásai miatt a Mars tudományos alapokon nyugvó intézkedésekkel támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megvalósulását. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója “Fenntarthatóság egy generációnyi idő alatt” nevet viselő programjának célja, hogy alapvetően alakítsa át a vállalat kibővített ellátási láncát a fenntarthatósági szempontok alapján.

A globális bizonytalanságok korát éljük
Bolygónk egészségesebbé tétele érdekében a Mars átalakítja a munkafolyamatait, az anyagbeszerzéstől kezdve a gyártáshoz szükséges energia előállításáig. A Mars telephelyein felhasznált villamos energia több mint 54%-a megújuló forrásból származik. Kiemelkedik ebből a magyarországi, Csongrád-Bokroson található gyártóüzem, ahol az áram már 100%-ban megújuló forrásból származik.
Továbbá a Mars azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 27%-kal, 2050-re pedig 67%-kal csökkenti a kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét globálisan. 2020-ban a vállalat eddig 7,3%-os csökkenést ért el, és ezzel a vállalásának megfelelő ütemben halad.
A Mars a csomagolási technológiájával is igazodik a körforgásos gazdasághoz. A vállalat csökkenti a nem szükséges csomagolást, újratervezi a szükséges csomagolást, és beruház a körforgás bezárása érdekében. Az elmúlt év során a Marsnál használt csomagolóanyagok 21,7%-a volt újrafelhasználható, a cél pedig, hogy négy éven belül 100%-ban újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással rendelkezzen.
A Mars továbbra is támogatja az agrártermelő közösségeket. Jelenleg 233 ezer termelő vesz részt a programban, a cél pedig az 1 millió termelő bevonása világszerte. A járvány miatt különösen sújtott közösségeket a Mars eddig több mint 39 millió dollárral támogatta, ezen belül 600 ezer dollárt adományoztak abban a négy közép-európai országban, ahol Jelen van a cég: Magyarország, Románia, Csehország és Szlovákia.
„Soha nem volt aktuálisabb beszélni arról, hogy a vállalatok milyen célzott lépéseket tesznek annak érdekében, hogy jobbá tegyük a világot. A globális bizonytalanságok korát éljük, ezért minden szervezetnek lehetősége és felelőssége, hogy meghatározza, mit tesz a bolygónk érdekében”
– mondta Zuzana Losakova, a Mars Central Europe vállalati ügyekért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Eredményesek a ragadós száj- és körömfájás kapcsán megtett intézkedések
Eredményesek a magyar járványvédelmi intézkedések a ragadós száj- és körömfájás…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >