A Mars a nemek közti egyenlőségért és az előítéletek megszüntetéséért áll ki, több mint 10 000 nővel együtt
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, csokoládé-, élelmiszer- és állateledel gyártója nemrég 88 országból több mint tízezer nőt kérdezett meg: minek kell változnia ahhoz, hogy a lehető legtöbb nő érvényesüljön a képességeinek megfelelően? A tanulmány rávilágít, hogy a nők világszerte tapasztalnak különféle régóta fennálló vagy éppen új akadályokat, amelyek gátolják kiteljesedésüket. A nemzetközi nőnap kiváló alkalmat teremt a Mars számára, hogy újfent kiálljon a nemek közötti egyenlőség mellett, és erre ösztönözze a többi vállalatot is.
A Világgazdasági Fórum elemzése szerint körülbelül 132 évre lenne szükség a nemek közti egyenlőség eléréséhez világszinten. Az olyan vállalatok számára, mint a Mars, rendelkezésre állnak olyan eszközök, amelyekkel áttörés érhető el egy boldogabb és befogadóbb világ megteremtése érdekében. A vállalat hitvallása szerint a nemek közti egyenlőség nem csupán a cégek növekedését és gyarapodását segíti elő, de a nőkben rejlő lehetőségek teljes kiaknázását is biztosítaná – amire a cég Full Potential nevet viselő cselekvési programja is rávilágít. A Mars a #HereToBeHeard tanulmányának eredményeire építve ösztönöz mindenkit, beleértve a magánszektor képviselőit, a kormányzati szereplőket és a magánszemélyeket is, hogy legyenek aktívak a nemek közötti egyenlőség előmozdításában.
A 10 ezer fős kutatás eredményei alapján a Mars összegyűjtötte azokat a javaslatait, amelyekkel a vállalatok támogatni tudják a nők önmegvalósítását:
Nemek közötti egyenlőség – a felsővezetésben is
A nők képesek komoly szerepet betölteni az üzleti élet valamennyi területén és pozíciójában, legyen szó akár kiskereskedelemről vagy mezőgazdaságról. A nemek közti egyenlőség fontosságát a Világbank és a McKinsey Global Institute kutatásai is egyértelműen bizonyítják, rámutatva, hogy azok a cégek, amelyekre a nemi sokszínűség jellemző, minden téren jobban teljesítenek. Ennek elérése érdekében a Mars például elkötelezetten támogatja az olyan munkakörnyezet megteremtését, ahol nemtől függetlenül mindenkinek esélye van a benne rejlő lehetőségek kamatoztatása. A Mars Central Europe, a világcég regionális központja régóta élen jár a nemi sokszínűség és a nemek közti egyensúly megteremtésében: 2023 első negyedévében a felsővezetésben dolgozók 45 százaléka volt nő.
„A Mars Central Europe aktívan támogatja a férfiak és nők egyenlő karrierlehetőségeit. Büszkék vagyunk arra, hogy a közép-európai csapatunkban 45 százalék a női felsővezetők aránya, ami egy olyan munkakörnyezet eredménye, ahol nemtől függetlenül mindenki boldogulhat. Célunk, hogy példát mutassunk más vállalatok számára, mivel azt szeretnénk, ha még több nő lépne előre az üzleti életben”
– mondta Daria Maslovskaya, a Mars Central Europe HR és szervezetfejlesztési igazgatója.
A női ambíciók támogatása
A tanulmányra adott válaszok alapján a nők igénylik, hogy a vállalatok hozzanak létre olyan támogatási-, mentorálási- és képzési programokat, amelyekkel a legkülönfélébb társadalmi és családi háttérrel rendelkező női munkavállalókat támogathatják. A Mars maga is a fejlődés, különösen a vezetői képességfejlesztés elkötelezett támogatója, az olyan mentorprogramokon keresztül, mint a Women Leading Purposefully – amelyben már 500 nő vett részt.
Rugalmas munkakörülmények biztosítása
A rugalmasság lehetővé teszi a munka és a család közti egyensúly megteremtését. Ezt a tényt minden vállalatnak érdemes szem előtt tartani, mivel az álláskeresők manapság nagyon gyakran az alapján döntenek egy állásajánlat elfogadásáról, hogy mennyire tudják majd összeegyeztetni a munkájukat a magánéletükkel. Ennek támogatását a munkáltatói oldalról olyan rugalmas munkalehetőségekkel lehet biztosítani, mint a távmunka, a rugalmas munkaidő, a részmunkaidős pozíciók, a csökkentett munkaidő és a munkamegosztás. Ezt a megközelítést alkalmazva, a Marsnál mindig nagy hangsúlyt fektettek a munka és a magánélet egyensúlyára, amit Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatójának karrierútja is remekül bizonyít.
„A Mars nagy hangsúlyt fektet munkatársai támogatására, fejlődésére. Karrierem során széleskörű tapasztalatot szereztem, különböző pozíciókat töltöttem be különböző területeken és régiókban anélkül, hogy ez veszélyeztette volna a magánéletemet. Amikor vezetővé léptettek elő, a rugalmas munkavégzés lehetővé tette számomra, hogy megőrizzem a munka és a család közti egyensúlyt. Sokszor találkoztam azzal a sztereotípiával, hogy egy kisgyermekes anya nem lehet jó felsővezető. Eldöntöttem, hogy rácáfolok erre. A szülés után korábban mentem vissza dolgozni, mint ahogy az Csehországban szokás, és magasabb pozícióba kerültem. Szeretnénk, hogy ezek a lehetőségek bárki számára elérhetőek legyenek, épp ezért a Marsnál az anyákat is támogatjuk, odafigyelve az igényeikre”
– mondta Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatója.
A nemek közötti egyenlőséget figyelembe vevő marketingüzenetek és reklámok kidolgozása az egyes márkákon keresztül is
A vállalatok mellett a márkáknak és a hirdetőknek is felelősségük van abban, hogy olyan, előítéletektől mentes tartalmakkal támogassák az egyenlőbb világ létrejöttét, amelyekben mindenkit hitelesen és többdimenziósan ábrázolnak. A Mars reklámjaiban már kiegyensúlyozott a nők és férfiak aránya a főszerepekben, amit a közelmúltban bemutatott lila színű drazsé szereplő is bizonyít. A női jegyekkel bíró M&M’s Purple bevezetésével a termékcsalád immár tökéletes egyensúlyban van a női és férfi karakterek tekintetében. A Mars egy nonprofit kutatószervezettel együttműködve minden évben felülvizsgálja a reklámjait, hogy elkerülhesse a nemi elfogultságot.
Kapcsolódó cikkeink
A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >Jót tenni és jól működni
A Mars Incorporated jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén,…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >