A márkás termékek gyártóiban sem bíznak a fogyasztók
Noha a termék, márka és csomagolás még mindig kulcsfontosságú az eladások szempontjából, egyre fontosabbá válik a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra.
Az IBM élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói szokásokat
felmérő reprezentatív vizsgálatot folytatott az Egyesült Államokban és az
Egyesült Királyságban. A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztói bizalom egyre
alacsonyabb: a vásárlók 70%-a nem bízik túlságosan abban, hogy a márkás
élelmiszerek gyártói megfelelően figyelnének a fogyasztók egészségre, vagy a
környezetre. Felük nincs meggyőződve az élelmiszerek biztonságosságáról,
negyven százalékuk pedig már leváltotta megszokott márkáját az elmúlt két
évben. A megkérdezettek 60%-a állította, hogy többet tud a termékek
tartalmáról, mint két évvel korábban, és 72% még több információt akar a
forrásról, elkészítési eljárásról és az összetevőkről.
Egy új vásárlói típus, az omni-fogyasztó van kialakulóban, aki tudatos,
kételkedő, aktív és kiterjedt – gyakran az interneten kialakított – közösségi
kapcsolatokkal rendelkeznek. Az omni-fogyasztó széles termékkörből vásárol, s
véleményét, tapasztalatait folyamatosan megosztja másokkal. Az omni-fogyasztó
átláthatóságot követel, és csak abban a termékben bízik, amelynek eredetét és
hatásait jól ismeri.
Megnyeréséhez a legjobb út, ha a gyártók és forgalmazók
biztosítják az áruk nyomon követhetőségét, valamint a lehető legteljesebb
információt nyújtják a termékekről. Mindezt ma már nem szükséges bolha betűkkel
feltüntetni, hiszen egy, a csomagolásba integrált olcsó chipen akár egy kisebb
könyvtárnyi adat elfér, egyedi sorszámozással pedig az is megoldható, hogy a
fogyasztó bárhol és bármikor az interneten keresztül lekérje a gyártótól az adott
cikkre vonatkozó adatokat.
Az IBM szerint a követhetőség és az információ biztosítása értékes versenyelőny,
s azok nyerhetik el a vásárlók rokonszenvét, akik nem majd valamikor a jövőben,
szabályozóktól kényszerítve cselekszenek ügyfeleik széles körű informálása
érdekében, hanem az elsők között lépnek. Ennek elősegítésére a cég piacra
vezeti az IBM Élelmiszer biztonsági Menedzsment Rendszert, s kétdimenziós
vonalkódokat, valamint tömegfelhasználásra alkalmas rádiófrekvenciás
azonosítással (RFID) működő árujelölő megoldásokat fejlesztett ki.
.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >