A magyarok többségének nincs ellenére az e-mailben érkező reklám

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 20. 00:53

A magyarok kedvezőbben ítélik meg a közvetlenül címükre kapott online reklámokat, mint az európai átlag. Ha egy cég vagy intézmény információkat e-mailben, névre szólóan küld, akkor azáltal értékesebbé válik a reklám a magyarországi címzettek többségének szemében. Többek között ezt tárta fel a Nielsen 55 országban végzett felmérése az élelmiszerek vásárlásának fő céljairól, idén az első félévben.

Ha valamilyen honlapra látogat, vagy az interneten keresztül vásárol valamit, és utána ilyen alapon e-mailben kap hirdetést, akkor tízből hat magyar (58 százalék) számára fontosabbá válik a reklám, mert személyesen neki szól. Azonkívül úgy véli 53 százalék, hogy így ingyen juthat olyan információkhoz, amelyekért máshol esetleg fizetnie kellene. „Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkező hirdetések” – mondja a magyar válaszadók 49 százaléka.
Azok aránya 62 százalék, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, és a küldő cég törli őket a címlistájáról.

Ettől eltérően, a vizsgált 28 európai ország internethasználói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz. Leginkább pozitívan abban az esetben nyilatkoznak az online hirdetésekről – földrészünkön a megkérdezettek átlag 46 százaléka – ha fennáll a lehetősége, hogy lemondják őket, címüket pedig leveszik a címlistáról.

Kapcsolódó cikkeink