A magyarok több mint háromnegyede nyitott a használt termékeket online vásárlására
A magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására, 64 százalékuk már vett is ilyet a világhálón, 8 százalék biztos abban, hogy lesz ilyen vásárlása a jövőben – állapította meg az Opinio Institue Kft. friss reprezentatív kutatása, amelyet a március 18-i újrahasznosítási világnap alkalmából készítettek.
A Shoptet, webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég megrendelésére készült felmérésben megkérdezett magyarok 93 százaléka nyilatkozta azt, hogy az alacsonyabb árak miatt vásárol online használt termékeket, 32 százalékukat motiválja erre a környezet védelme, 22 százalékát az, hogy divatosnak tartja. A válaszadó 16-19 évesek 84 százaléka, a huszonévesek 83 százaléka, a harmincasok 79 százaléka, a negyvenesek 76 százaléka, az ötvenes korosztály 65 százaléka befogadó a használt áruk vásárlása iránt.
Ezeket vennék szívesen az emberek másodkézből
Terméktípusokat tekintve használt divatcikkeket 47 százalék, számítástechnikai eszközöket 43 százalék, könyveket 39 százalék, szórakoztató elektronikai eszközöket 34 százalék vásárol leginkább – közölték. A felmérés alapján a nők 67 százaléka vett már online használt divatcikket, 43 százalék pedig könyvet. A férfiak 53 százaléka vett a világhálón használt elektronikai eszközt (telefont, laptopot, tabletet, okosórát, fényképezőgépet vagy akár kamerát), 43 százalék TV-t, játékkonzolt, hangfalat vagy lejátszót. Generációkat tekintve az ötvenes korosztálynak számít leginkább a környezetvédelem (36 százalék), majd őket követik 35 százalékkal a huszonévesek – írták.
A felmérés 1123 fő megkérdezésével készült 2023 márciusában, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette – áll a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >