A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert egy kutatás szerint
A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert, szerelőt, akitől fokozottabb, elsősorban a megbízhatóságáról tanúskodó digitális jelenlétet vár el – derül ki az NRC Piackutató legújabb, a Telekom számára készített reprezentatív kutatásából, amelyet online sajtótájékoztatón ismertettek.
Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak azok a kritikus tényezők, amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.
Az MTI-nek küldött felmérésben kiemelik, hogy mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált: a válaszadók 54 százaléka online kutakodik, és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.
A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól. A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.
Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője a közleményben kiemelte: a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétele egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.
A 800 fős – a magyar internetezőkre nem, kor, végzettség és lakóhelytípus szerint reprezentatív – kutatásban 18-65 év közöttieket kérdeztek meg online kérdőíves módszerrel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >