A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert egy kutatás szerint
A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert, szerelőt, akitől fokozottabb, elsősorban a megbízhatóságáról tanúskodó digitális jelenlétet vár el – derül ki az NRC Piackutató legújabb, a Telekom számára készített reprezentatív kutatásából, amelyet online sajtótájékoztatón ismertettek.
Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak azok a kritikus tényezők, amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.
Az MTI-nek küldött felmérésben kiemelik, hogy mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált: a válaszadók 54 százaléka online kutakodik, és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.
A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól. A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.
Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője a közleményben kiemelte: a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétele egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.
A 800 fős – a magyar internetezőkre nem, kor, végzettség és lakóhelytípus szerint reprezentatív – kutatásban 18-65 év közöttieket kérdeztek meg online kérdőíves módszerrel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >