A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert egy kutatás szerint
A magyarok több mint fele az interneten keres szakembert, szerelőt, akitől fokozottabb, elsősorban a megbízhatóságáról tanúskodó digitális jelenlétet vár el – derül ki az NRC Piackutató legújabb, a Telekom számára készített reprezentatív kutatásából, amelyet online sajtótájékoztatón ismertettek.
Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak azok a kritikus tényezők, amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.
Az MTI-nek küldött felmérésben kiemelik, hogy mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált: a válaszadók 54 százaléka online kutakodik, és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.
A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól. A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.
Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője a közleményben kiemelte: a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétele egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.
A 800 fős – a magyar internetezőkre nem, kor, végzettség és lakóhelytípus szerint reprezentatív – kutatásban 18-65 év közöttieket kérdeztek meg online kérdőíves módszerrel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hiába fontos, csak gyorsan le akarjuk tudni a munkahelyi étkezést
A magyarok többsége tisztában van vele, hogy a napközbeni étkezés…
Tovább olvasom >Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés
A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal…
Tovább olvasom >Ennyire tartják környezetbarátnak a hazai üzleteket a magyarok
Tízből négy vidéki és fővárosi válaszadó (40%) egyetért abban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >