A magyarok fele tervez külföldi nyaralást
Az Insura.hu legújabb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56%-a tervez külföldi nyaralást, jellemzően legalább egyhetes tartózkodással. A felmérés, amely 2600 válasz alapján készült, azt is megmutatja, hogy a válaszadók többsége a külföldi utazást részesíti előnyben a belföldi helyszínekkel szemben, mivel csak 36% preferálja az utóbbiakat. Ezenkívül 39% nyilatkozott úgy, hogy mind belföldi, mind külföldi utazást tervez, míg csak belföldi útra 32%, és kizárólag külföldre 17% szánja magát.

11 százalék egyáltalán nem nyaral, nemhogy külföldön
A külföldre utazók közül 59% legalább egyhetes nyaralást tervez, 19% pedig egy hosszabb és egy rövidebb utat is beiktatna. Csak néhány napos utakat 14%, míg egy-egy napos kiruccanásokat 8% tervez. Az utazások anyagi vonzata is meghatározó: 11% egyáltalán nem engedheti meg magának a nyaralást idén, további 40% pedig csak szerényebb utazást tervezhet.
Az utasbiztosítások terén is érdekes adatokat közölt az Insura.hu: a válaszadók kétharmada minden külföldi utazására köt biztosítást, amelynek átlagdíja az első négy hónapban 11 700 forint volt, ami 7-8% emelkedést jelent a tavalyihoz képest.
A tavaly nyáron megkötött biztosítások alapján a legnépszerűbb úticélok között Horvátország (26%), Olaszország (15%), és Ausztria (9%) szerepelt, és ezek az arányok várhatóan idén is hasonlóak maradnak.
Kapcsolódó cikkeink
MBH Bank-CIG Pannónia: az utasok közel fele nem köt utasbiztosítást
Az utazók közel fele nem köt utas- vagy balesetbiztosítást, pedig…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >