A magyar webáruházak 43 százalékának nőtt a forgalma a járvány alatt
A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának nőtt, és mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta – közölte a Shoprenter szerdán az MTI-vel 707 hazai webáruház tulajdonos válasza alapján készült 2021. évi 14. Nagy webáruház felmérésének megállapítását.
A felmérés szerint a legnagyobb veszteséget azok szenvedték el, akik a turizmusra építettek, míg a forgalomnövekedés szempontjából kiemelkedőek voltak az elmúlt időszakban azok a területek, amelyeket a koronavírus-járvány hozott kedvező helyzetbe, ilyen például a számítástechnika, a hobbi jellegű termékek köre.
A felmérésben résztvevők 43 százalékának nőtt, 20 százalékának nem változott a forgalma a járvány alatt, a válaszadók 24 százalékának pedig akkor még nem üzemelt a webáruháza. Mindössze a megkérdezettek 12 százalékának csökkent valamelyest vagy jelentősen a bevétele.
Kulcsár István Róbert, a cég egyik alapítója a közleményben arra is felhívta a figyelmet, hogy a 707 webáruház 43 százaléka rendelkezik offline üzlethelyiséggel, és hangsúlyozta: az online és az offline között erős szinergia van, ami a többcsatornás értékesítésre ad lehetőséget.
A kutatást végző Shoprenter jelenleg 60 munkavállalót foglalkoztat, hatezer áruházat bérelnek tőlük. 2020-ban ezeken a webshopokon összesen 6,5 millió rendelés volt 158 milliárd forintos értékben. A cég indulása óta a Shoprenteres webáruházakban összesen már 500 milliárd forintnyi rendelés volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >