A magyar vállalatok 99%-át segítheti majd az újonnan induló online tudásközpont

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 26. 10:06

A kkvguru.hu egy online tudásközpont, mely a hazai kis- és középvállalkozások vezetőinek nyújt gyakorlati tanácsokat és ismereteket. A cégvezetők a portálon a vállalkozások sikeres vezetéséhez szükséges témákat és naprakész információkat találnak 9 különböző témakörben. A portál szakértői videó filmek, illetve letölthető dokumentumok formájában nyújt segítséget a látogatóknak. A kkvguru.hu létrehozójának legfőbb szándéka, hogy elősegítse a hazai KKV szektorban működő vállalkozások működési hatékonyságának növelését.

Az Európai Unió tagállamaiban működő vállalatok 99,8%-a sorolható a KKV szektorba, vagyis a nagyvállalatok és multinacionális cégek aránya alig éri el a 0,2%-ot. A cégek megoszlása Magyarországon közel ugyanazt az arányt mutatja, mint az uniós átlag. Jelentős különbség mutatkozik ugyanakkor a hazai és a többi uniós ország KKV szektora által megtermelt bruttó hazai össztermék (GDP) értékének vonatkozásában. A Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adatai szerint ugyanis a magyar KKV-k arányaiban kevesebb hozzáadott értéket (45%) állítanak elő az uniós átlaghoz (57,9%) képest. Mindezekből megállapítható tehát, hogy bár a magyar KKV-k működési hatékonysága némileg elmarad az uniós átlagtól, ám még így is a hazai GDP közel felét ennek a szektornak a szereplői állítják elő, vagyis szerepük és helyzetük miatt kiemelt figyelmet érdemelnek.

A kkvguru.hu-t megálmodó, közgazdász végzettségű Tóth Gábor, aki korábban számos nemzetközi és hazai cég értékesítési vezetőjeként dolgozott és jelenleg a cég tulajdonos-ügyvezetője, éppen ezért döntött egy olyan online tudásközpont létrehozása mellett, mely elősegítheti a hazai KKV-k működési hatékonyságának növelését. A portálon a szakmájukban már bizonyított, sikeres szakértők rövid videó filmek formájában osztják meg gyakorlati ismereteiket a hazai kis-és középvállalkozók vezetőivel. A portál látogatói az alábbi kilenc szakterület közül választhatnak: cégvezetés-stratégia, értékesítés, jog és szabályozás, marketing és kommunikáció, pályázatfigyelés, pénzügy-adózás, személy és munkaügy, üzleti informatika és üzleti kapcsolatépítés. Az oldalról letölthetők még szerződésminták, szabályozások, üzleti segédanyagok, általános jogi állásfoglalások, marketing tervek, valamint munkaügyi szabályozások is, melyek további segítséget nyújtanak az érdeklődőknek.

„Számomra a legfontosabb, hogy a hazai KKV vezetők valóban hasznos gyakorlati ismeretekhez jussanak. A hazai kis-és középvállalkozások vezetői ugyanis jellemzően nem rendelkeznek azokkal a kompetenciákkal, amik vállalkozásuk egyes területeinek professzionális irányításához szükségesek, hiszen sok esetben a vállalat első számú vezetője a vállalkozás pénzügyi, emberi erőforrás vagy épp értékesítési és marketing vezetője is egy személyben. Jelenleg nincs olyan fórum idehaza, ami a KKV vezetők számára célirányosan nyújt használható információkat, szakterületekre bontva. A kkvguru.hu ezt az űrt kívánja betölteni!” – fogalmazta meg a portál létrehozásának indokait Tóth Gábor.

A hazai KKV-k sok tekintetben nehéz helyzetben vannak, hiszen olyan kihívásokkal szembesülnek, amire sok esetben még nincsenek felkészülve, illetve felkészítve. Dr. Vecsenyi János, a Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának egyetemi tanára szerint egyszerre három különböző kihívással kell megküzdeniük a hazai vállalkozóknak. Verseny, azaz hogyan képesek a hazai KKV-k eredményesen versengeni minőségben, árban és szolgáltatásban versenytársaikkal a vevőkért folytatott harcban. Hatékonyság, vagyis miképp tudják növelni saját vállalkozásuk működési hatékonyságát. Együttműködés, vagyis képesek-e, és hajlandók-e együttműködni a cégek egymással, illetve nagyobb partnereikkel annak érdekében, hogy az előző két kihívásnak meg tudjanak felelni.

„Tapasztalataim szerint a KKV vezetők ambíciói és tanulási hajlandósága csupán kismértékben fejleszthető, ám könnyen hozzáférhető információk segítségével felkészültségük nagyban fokozható. Éppen ezért minden olyan kezdeményezés üdvözlendő, ami segíthet a vállalkozók ismereteinek gyarapításában. Ilyen újdonság a hazai internetes tudásmegosztás piacán a kkvguru.hu. Bízom benne, hogy a KKV szektor vezetői használni és hasznosítani is fogják a felkínált tudást!” – foglalta össze véleményét Dr. Vecsenyi János, aki többek közt a „Kisvállalkozások indítása és működtetése” című nagysikerű könyv szerzője.

A portál indulása előtt egy reprezentatív piackutatás is készült a hazai KKV vezetők körében annak érdekében, hogy a szakmai weboldal tartalma és formai elemei maximálisan megfeleljenek az elvárásoknak.

„Az általunk végzett piackutatás megállapítja, hogy a hazai kkv-k elsőszámú vezetőinek 92%-a használja az internetet napi szinten a munkájához, elsősorban információgyűjtésre, böngészésre, szakmai oldalak látogatására és hivatali ügyintézésre. A piackutatás során egyértelművé vált, hogy a hazai KKV-k elsősorban a jog, az értékesítés és a marketing területén vennének igénybe külső segítséget. A vállalkozók többsége nyitott arra, hogy egy, a vállalkozói ismereteket összegyűjtő online tudásközponton keresztül jusson a számára szükséges információkhoz, gyakorlati ismeretekhez. A kutatás arra is rámutatott, hogy a hazai KKV vezetők az írásos anyagoknál szívesebben fogadnák az új ismereteket videó filmek formájában.” – összegezte a kutatás legfontosabb eredményeit Havrán Enikő, a Track & Survey Magyarország Kft. stratégiai igazgatója.

A portál tesztidőszaka 2011. január elején indult, és 3 hónapon át tartott. A tesztidőszak alatt számos tartalmi és formai visszajelzés érkezett a portál szerkesztőségébe. Eddig összesen 90 videó film és közel 100 dokumentum került feltöltésre. A tervek szerint havonta új videó filmekkel és új dokumentumokkal gazdagodik majd a portál kínálata.

„Az elmúlt 3 hónap alatt beérkezett észrevételeket, témajavaslatokat folyamatában rögzítjük és feldolgozzuk, így a portál folyamatosan bővül, színesedik. A kkvguru.hu iránti érdeklődést jól mutatja, hogy az oldal a tesztidőszak alatt elérte a havi 5.000 látogatót, éppen ezért biztos vagyok afelől, hogy betölti majd az általam elképzelt funkcióját. Bízom benne, hogy a hazai vállalkozók és cégvezetők hasznosítani tudják a portál által biztosított ismereteket, mely így valóban hozzájárulhat a hazai KKV szektor működési hatékonyságának növeléséhez.” – összegezte Tóth Gábor a portállal kapcsolatban eddig felhalmozott tapasztalatait.

Kapcsolódó cikkeink