A magyar termék választásával garantált a minőség és a biztonság
A magyar termelőknek kedvez a vásárlók tudatossága, ezt azonban szemléletformáló kampányokkal, védjegyekkel erősíteni kell. Fontos tudni, hogy ha „magyar terméket választunk, akkor garantáltan minőséget, biztonságot, frissességet és kiváló gasztronómiai élményt kapunk” – mondta Nagy István agrárminiszter sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

(Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
Az agrárminiszter szerint az Aldi büszke lehet arra, hogy a magyar beszállítói hálózata több mint 260 partnercégből áll, amelyek a vállalat kínálatának mintegy 60 százalékát adják. Arra is rámutatott, hogy a vállalat, amely már 15 éve van jelen az országban, eddig mintegy 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és több mint 6000 embert foglalkoztat.
Nagy István hangsúlyozta, a kormány a magyar agráriumra stratégiai partnerként tekint
Ezért az uniós joggal élve, maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési források mellé. Ennek köszönhetően a Közös Agrárpolitika (KAP) átmeneti éveiben (2021-ben és 2022-ben) nagyszabású beruházási programot indított, amelyben 1500 milliárd forintos kerettel hirdette meg a pályázatokat. A következő években ismét jelentős mértékű támogatást biztosítanak a vállalkozásoknak a Közös Agrárpolitikai Stratégiai Tervben – jelezte a miniszter. Példaként említette, hogy gazdaságfejlesztésre csaknem 1500 milliárd forint jut, amelyből egyebek mellett a mezőgazdasági üzemek és az élelmiszerfeldolgozás fejlesztését tudják támogatni. Nagy István elmondta, a hazai élelmiszeripar a magyar gazdák legfontosabb és legbiztosabb piaca. Ezért az élelmiszeripar fejlesztésére a következő években további 400 milliárd forintos támogatás áll majd rendelkezésre, a pályázatok várhatóan 2024 elején indulnak.
A kiskereskedelemben is jelentős szerepet kap a magyar agrárium
Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója közölte, hogy elkötelezettek a 2021-ben tett önkéntes vállalásuk mellett, így a teljes frisshús-kínálatukat, 65 alapvető tejterméket és a tojást továbbra is kizárólag magyar forrásból szerzik be. Csak tavaly a teljes szortimentjüket tekintve 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, ez éves szinten 40 százalékos növekedés – emelte ki a szakember. Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke elmondta, az Aldi 2021-es vállalása és annak mostani megerősítése biztos piacot, tervezhető jövőt jelent a magyar beszállítóknak. Reméli, mondta, hogy más üzletláncok is kedvet kapnak hasonló lépésekhez. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke elmondta, hogy hét éve dolgoznak együtt az Aldival, az együttműködésük alapja a kiszámíthatóság és a stabilitás. Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke a felelős élelmiszervásárlásra hívta fel a figyelmet. „Közösségünk, országunk számára hasznos, ha hazait választunk” – mondta. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első boltját Magyarországon, jelenleg 168 üzlettel rendelkezik – olvasható a vállalat közleményében.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: érkezik a kárenyhítő támogatás, segíti a tavaszi munkákat
Március végéig több mint 10 ezer mezőgazdasági termelő részesül a…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: Szlovákiából érkezhetett a száj- és körömfájás betegség Levélre
A jelenlegi adatok alapján nyilvánvalónak tűnik, hogy Szlovákiából érkezett a…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >