A magyar tej sikere az ALDI-nál: negyedével bővülő hazai értékesítés, erősödő export
Jelentősen emelkedett a tavalyi év folyamán a kereslet az ALDI Magyarország üzleteiben a kizárólag magyar tejből készülő Kokárdás saját márkás tejtermékek iránt. A Kokárdás márkát az Alföldi Tej Kft. 2015-ben hozta létre, kizárólag az ALDI számára. A márka csomagolásán látható piros-fehér-zöld kokárda szimbolizálja, hogy az ALDI-nál kapható Kokárdás termékek kizárólag magyar tejtermelőktől származó tejből készülnek, Magyarországon, magyar munkaerővel.
Elsőként a Kokárdás 1,5 százalékos UHT teje került be az ALDI áruházaiba, majd folyamatosan nőtt a márka égisze alatt kínált termékek száma. 2018-ban az ALDI úgy döntött, hogy – fennállása óta először – megvásárol egy márkát: a Kokárdás brandet. A Kokárdás tejmárka platformmá vált, amelybe csak a legkedvezőbb árkategóriát képviselő, magyar tejből készült termékek kerülhetnek be.
A fogyasztók így kiemelkedően alacsony áron jutnak jó minőségű magyar termékhez. A piros-fehér-zöld kokárdával fémjelzett márka ma már 19 termék közel 40 ízvariánssal van jelen az ALDI-ban. A vásárlók Kokárdás tej, tejföl, joghurt, főzőtejszín, habtejszín, rögös túró, szendvicskrém, vaj, natúr rudi, valamint trappista, cikkelyes és tömlős sajtok közül választhatnak, de hamarosan mascarpone is elérhető lesz. A márka kedveltségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a fogyasztók visszajelzése alapján 2017-ben és 2018-ban is megkapta az Év Terméke Díjat, 2020-ban pedig a Mentes-M díjat nyerte el laktózmentes tömbös sajtjával.
„A vásárlók egyre nagyobb mértékben szavaznak bizalmat a magyar termékeknek, ezt mutatja a Kokárdás saját márkánk fejlődése is. A brand égisze alatt kapható termékek rendkívül keresetté váltak a pandémiás időszak alatt, hiszen a tavalyi év folyamán mintegy 25%-kal magasabb forgalmat értek el. Az ALDI – a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célkitűzéseivel összhangban – folyamatosan növeli a magyar termékek arányát szortimentjén belül, és egyre több magyar termelőnek és élelmiszer-feldolgozónak biztosít lehetőséget a beszállításra. Kokárdás márkánk sikere magyar származásának és belépő árszintjének köszönhető, ezért azon dolgozunk, hogy a tejtermékeken kívül más kategóriában is kínáljunk élelmiszereket a brand égisze alatt” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
A Kokárdással az ALDI Magyarország nem csupán a magyar fogyasztókat célozta meg, hanem a termelőkre is gondolt, az elmúlt évben már exportlehetőséget is biztosított számukra. Az ALDI NORD lengyelországi hálózata többször kínált már akciósan Kokárdás termékeket, így például vödrös tejföl is kapható volt az ottani áruházaknál és a fogyasztói kereslet alapján a jövőben tovább folytatódik a piros-fehér-zöld termékek lengyelországi értékesítése.
Kapcsolódó cikkeink
Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >