A magyar sertéshús fogyasztását ösztönző marketingprogram indul
A magyar sertéshús fogyasztását ösztönző marketingprogramot indít a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) – hangzott el 77. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron, szombaton Budapesten.
A VHT szakmai napján Dúl Udó Endre, a szakmaközi szervezet munkatársa elmondta: a Hús és egészég elnevezésű középtávú marketingprogram célja az, hogy 2020-ig évente fejenként egy kilogrammal növekedjen a Magyarországon előállított sertéshús belföldi fogyasztása.
A szakember hangsúlyozta: ez azért fontos az ágazatnak, mert az elmúlt húsz évben Magyarországon a felére, 23-25 kilogrammra esett vissza az évente, fejenként elfogyasztott sertéshús mennyisége. A marketingprogrammal csökkenthető az importtermékek aránya is a belföldi piacon – tette hozzá.
Dúl Udó Endre elmondta, hogy a marketingprogram segítségével szeretnék a magyar emberek figyelmét felhívni arra, hogy a sertéshús fogyasztása – a mostani közhiedelemmel ellentétben – egészséges. A belföldön tenyésztett sertések húskihozatala – vagyis a színhús aránya – általában 60 százalék feletti a legjobb minőség esetében. A fogyasztók által még mindig zsírosnak tartott sertéshús tehát már régóta nem az, így fogyasztása egészséges. A szakember leszögezte: a marketingprogram nem irányul más ágazatok ellen.
A magyar sertéshús kiváló minőségét hivatott garantálni a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy is. Ennek használatát egy szigorú szakmai minősítés után a VHT ítéli oda és engedélyezi a kizárólag Magyarországon, magyar alapanyagból, magyar feldolgozó által előállított termékek számára – közölte Németh Antal, a VHT elnöke. Hozzátette: eddig már több mint 600 egység kérte a KMS védjegy használatának jogát, és mintegy 300 el is nyerte.
Menczel Lászlóné, a VHT titkára az MTI-nek elmondta: a sertés tőkehús általános forgalmi adójának (áfa) jövő év elején esedékes 5 százalékra csökkentése várhatóan tovább fehéríti az ágazat tevékenységét, ahol a feketegazdaság arányát egyes szakértők jelenleg 40-50 százalékra becsülik. Az áfa-csökkentésnek fogyasztásélénkítő hatása is lehet – tette hozzá a VHT titkára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >Célzás vagy túl-célzás? – Az új marketing-dilemma
Többmilliárd hirdetésmegjelenés fényében, a mai marketing sikerének kulcsa az egyensúly:…
Tovább olvasom >Bejelentették a 82. OMÉK időpontját
Idén is megrendezik a magyar agrárium és élelmiszeripar legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >