A Magyar Reklámszövetség párbeszédet sürget reklámadó ügyben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) párbeszédet sürget a kormánnyal a reklámadót érintő változások miatt.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedden az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a reklámadó csökkentését és a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetését javasolja, az egykulcsos adónem lehetséges mértékét egyelőre nem kívánta megnevezni, de többször is hivatkozott az osztrák ötszázalékos reklámadóra, mint a legmagasabbra az Európai Unióban.
A Magyar Reklámszövetség MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében hangsúlyozza, hogy a tervezett jogszabály elfogadását megelőzően szakmai párbeszédet szorgalmaz a kormánnyal, és továbbra is a reklámadó teljes kivezetése mellett áll.
Felhívják a figyelmet arra, hogy a 0 százalékos adózói körbe eső cégek bevonása a reklámadó hatálya alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat – például a lapkiadókat – egyértelműen ellehetetleníti, továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra.
Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter keddi nyilatkozatában javasoltak alapján ez az adónem már nemcsak a médiavállalkozásokat sújtja – hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is -, rövid távon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet, és súlyos negatív hatással bír a GDP-re – írja közleményében a szakmai szervezet.
A reklámszövetség felhívja a figyelmet arra is, hogy 2014-ben az OECD által készített reklámadó-tanulmány egyértelműen kimutatta a több káros következmény mellett, hogy például a szomszédos Ausztriában – ahol 5 százalékos egységes adókulcs van, – a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5 százalékkal csökkent.
Hangsúlyozzák: a hatékony médiapiac működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás, és a felek, az állami és a piaci szereplők közti párbeszéd egyensúlya. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március…
Tovább olvasom >Novák Pétert a Magyar Reklámszövetség új elnöke
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >