A magyar paprika a díszvendég az olaszországi chili-fesztiválon
A magyar erős paprika és számos más magyar gasztrotermék a főszereplője a közép-olaszországi Rieti városában hatodszorra megrendezett chili-fesztiválnak.
A díszvendégnek meghívott Magyarország első alkalommal vesz részt a Cuore Piccante (Csípős Szív) nevű nemzetközi erőspaprika fesztiválon – közölte Hagymási Tünde, a római magyar nagykövetség gazdasági attaséja az MTI-vel.
Az Olaszország földrajzi középpontjaként ismert Rietiben vasárnapig tartó fesztiválon kétszáz féle paprikát állítanak ki száz gasztronómiai standon, amelyek tavaly százötvenezer látogatót vonzottak.
A magyar gasztrostandon a paprika-termékek, fűszerpaprika és fűszerkrémek mellett kiváló minőségű paprikás szalámikat mutatnak be, valamint az olasz közönség megismerheti a magyar pálinkát és a magyar hímzést is. Kiemelt az érdeklődés a magyar termékek kóstolása iránt, mivel a magyar standon hagyományos magyar paprikás ételeket, többek között marhagulyást is főznek. A találkozó lehetőséget kínál az olasz és más külföldi üzleti partnerekkel való kapcsolatfelvételre is.
A több magyarországi termelőt bemutató magyar standot a vecsési Sauer BT. családi vállalkozás valósította meg a Római Magyar Nagykövetség együttműködésével.
A Rietiben csak chili-fesztiválként emlegetett erőspaprika bemutatót eredetileg augusztus végén akarták megrendezni, de akkor a pusztító erejű, mintegy háromszáz áldozatot követelő közép-olaszországi földrengés miatt elhalasztották. A fesztivált most a Rietihez közeli Amatricét sújtó földrengés áldozatainak szentelték. A Római Magyar Nagykövetség szeptember 7-én véradást szervezett a földrengés sérültjeinek a római La Sapienza egyetemmel közösen. (Sárközy Júlia, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Top 10 légitársaság, ahol a fedélzeti étkezés gasztronómiai élmény – Íme, a Food & Wine rangsora
A „repülős kaja” kifejezés sokáig egyet jelentett a középszerűség szinonimájával,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >