A magyar paprika a díszvendég az olaszországi chili-fesztiválon
A magyar erős paprika és számos más magyar gasztrotermék a főszereplője a közép-olaszországi Rieti városában hatodszorra megrendezett chili-fesztiválnak.
A díszvendégnek meghívott Magyarország első alkalommal vesz részt a Cuore Piccante (Csípős Szív) nevű nemzetközi erőspaprika fesztiválon – közölte Hagymási Tünde, a római magyar nagykövetség gazdasági attaséja az MTI-vel.
Az Olaszország földrajzi középpontjaként ismert Rietiben vasárnapig tartó fesztiválon kétszáz féle paprikát állítanak ki száz gasztronómiai standon, amelyek tavaly százötvenezer látogatót vonzottak.
A magyar gasztrostandon a paprika-termékek, fűszerpaprika és fűszerkrémek mellett kiváló minőségű paprikás szalámikat mutatnak be, valamint az olasz közönség megismerheti a magyar pálinkát és a magyar hímzést is. Kiemelt az érdeklődés a magyar termékek kóstolása iránt, mivel a magyar standon hagyományos magyar paprikás ételeket, többek között marhagulyást is főznek. A találkozó lehetőséget kínál az olasz és más külföldi üzleti partnerekkel való kapcsolatfelvételre is.
A több magyarországi termelőt bemutató magyar standot a vecsési Sauer BT. családi vállalkozás valósította meg a Római Magyar Nagykövetség együttműködésével.
A Rietiben csak chili-fesztiválként emlegetett erőspaprika bemutatót eredetileg augusztus végén akarták megrendezni, de akkor a pusztító erejű, mintegy háromszáz áldozatot követelő közép-olaszországi földrengés miatt elhalasztották. A fesztivált most a Rietihez közeli Amatricét sújtó földrengés áldozatainak szentelték. A Római Magyar Nagykövetség szeptember 7-én véradást szervezett a földrengés sérültjeinek a római La Sapienza egyetemmel közösen. (Sárközy Júlia, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tatayoyo – Trópusi ízvilágú paprika
A Tatayoyo paprika számos újdonsággal és termékelőnnyel rendelkezik, amelyek hozzájárulnak…
Tovább olvasom >Spárgaszezon indul Magyarországon: exportnagyhatalom vagy gasztronómiai lehetőség?
Miközben Nyugat-Európában tavaszi csemegeként ünneplik, itthon még mindig csak szűk…
Tovább olvasom >HNT: hamarabb érnek tudatos borfogyasztóvá a mai fiatal felnőttek
Az elmúlt két évben jelentősen nőtt az alkalmi borfogyasztók aránya…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >