A magyar palackos borexport 27 százalékát a Lidl adta tavaly
Több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2018-ban, melynek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackos borexport 27 százalékát jelenti – közölte a Lidl csütörtökön az MTI-vel.
Az áruházlánc által 2018-ban értékesített mennyiség 35 százalékkal meghaladta az előző évit.
A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.
Közölték: az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon. Tavaly mintegy 9,5 millió palack magyar bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével.
A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen
Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >Indul a Kifli nagy nyári kihívása
Képzeld el a nyarat sorban állás, cipekedés és hosszú bevásárlólisták…
Tovább olvasom >