A magyar nők között a kézkrém a legnépszerűbb kozmetikum
A bőrápolási termékek tárházából kézkrémeket használnak a legtöbben a magyar nők közül, míg a legkevesebben a narancsbőr elleni küzdelemre fordítanak figyelmet – derült ki egy friss felmérésből.
A magyar nők között a kézkrém a legnépszerűbb kozmetikum: átlagosan havonta 20-szor használják, majdnem 60 százalékuk pedig naponta legalább egyszer. A kézkrémet használati gyakoriságban a testápoló és a hidratáló arckrém követi, míg arctisztító tejet vagy tonikot csak a nők ötöde használ napi rendszerességgel.
„Télen bőrünk fokozott behatásoknak van kitéve: a hidegnek és a szárazságnak köszönhetően szervezetünk nehezen birkózik meg az évszakkal. A gyakori váltás a meleg belső és a hidegebb külső levegő között olyan bőrproblémákat eredményezhet, amelyek az év többi részében nem fordulnak elő. A megfelelő bőrápoló termékek használata egészségünk megőrzése mellett a jó hangulat kialakulásában is szerepet játszhat” – emeli ki az eredmények kapcsán Fülőp Enikő, a kutatást szponzoráló Farmec kozmetikumgyár magyarországi értékesítési igazgatója, aki szerint a nők többsége szerencsére ma már a saját bőrtípusához illő krémeket használja.
A heti rendszerességgel legkevesebbet használt kozmetikumok közé a ránctalanító arckrém (23%), a szemránckrém (22%), a feszesítő testápoló (16%) és a narancsbőr elleni krém (12%) tartoznak. Végzettség szerinti különbség csupán a hidratáló arckrém esetében jellemző: az alapfokú végzettséggel rendelkező nők havonta átlagosan nyolcszor, míg a felsőfokú végzettségűek több mint kétszer ilyen gyakran használják e kozmetikumokat.
A kutatást 2011 novemberében az NRC végezte, online kérdőíves felmérés segítségével. Az eredmények a 18–49 éves lakosságra reprezentatívak nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >