A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség fellép az élelmiszerinfláció ellen
Az élelmiszereket előállító és beszállító vállalatok együttműködése nélkül a kiskereskedelmi szektor nem tudja érdemben befolyásolni az inflációs folyamokat, ezért visszautasítják a beszállítói kör részéről jelenleg is több termékkört érintően bejelentett áremelési kezdeményezéseket, hogy a termékek drágulását ezzel is megfékezhessék. Felülvizsgálatot kívánnak elvégezni a jelenleg érvényes beszállítói árak, árszintek tekintetében is – tájékoztatta a kiskereskedelmi tevékenységet folytató magyar vállalkozások jelentős hányadát maga mögött tudó Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség csütörtökön az MTI-t.
Közleményében a szövetség leszögezte, hogy a legmesszebbmenőkig egyetért és támogatja a kormányzat azon szándékát, hogy minden lépést meg kell tenni annak érdekében, hogy a magyar családokat megvédjék az élelmiszerinflációtól.
A magyar kereskedelmi szereplők készek arra, hogy teljes mozgásterüket felhasználva mindent megtegyenek és a lakosság számára tartósan alacsony árakkal, rendkívül széleskörű akciózással segítsék elő a legkedvezőbb fogyasztói árszint kialakítását – ígérték.
A szövetség bizakodásának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a beszállítókkal karöltve, egy széles körű együttműködésnek köszönhetően hatékony lépéseket tudnak tenni az élelmiszerek áremelkedésének megfékezése érdekében, és ezzel jelentős mértékben hozzájárulhatnak az élelmiszerinfláció csökkentéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >