A magyar márkák többsége véletlenül sikeres
Egy nemrég készült nemzetközi felmérésben csupán a megkérdezett marketingszakemberek fele válaszolt úgy, hogy hosszú távú márkastratégiával rendelkezik. Ennél is kevesebben voltak azok, akik arról vallottak, hogy képesek tisztán artikulálni a márkaértékeiket jelenlegi és jövőbeni ügyfeleik felé.
Tapasztalatom szerint még ennél is rosszabb arányokat találunk a hazai cégek és márkák tekintetében. Ismerős lehet a szituáció, amikor a magyar márkatulajdonos büszkén mutogatja az egyik vagy másik hazai márkarangsort, amelyre éppen felkerült a saját brandje. Ugyanakkor, ha ugyanez a tulajdonos őszintén végiggondolja, hogy ez a kitűnő eredmény mennyire a tudatos márkaépítési stratégiájának köszönhető, azt gondolom, hogy a legközelebbi listánál már nem lesz olyan harsány a felkiáltása. Nagyon kevés az olyan hazai cég, amely tudatos, már a vállalkozás születésének pillanatában eldöntött márkastratégiával indult, hozzátéve, hogy ezek a márkák viszonylag rövid időn belül elismert nemzetközi branddé váltak.
Minden magyar márkatulajdonosnak azt javaslom, hogy esettanulmányként vizsgálja meg az itthon született nemzetközi sikereket, ilyen a Szentkirályi, a Hell vagy a Prezi márkatörténete. Amennyiben egyetértünk abban, hogy a következő tíz évben az a vállalkozás, amely csak a hazai vásárlókat célozza, kilátástalan helyzetbe kerülhet, és azt vallja, hogy kitörési lehetőségként a nemzetközi „nagy színpadra” kell fellépni, úgy gondolom, hogy ezt a feladatot most kell elvégezni.
Vágvölgyi Mihály/Noguchi Porter Novelli, partner
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >