A magyar lakosság közel fele nem jut rendszeresen minőségi élelmiszerekhez
A magyar lakosság közel fele nem engedheti meg magának, hogy rendszeresen minőségi élelmiszereket fogyasszon a legújabb Eurostat adatok szerint. Az október 16-i Élelmezési Világnap alkalmából a 25 éves Budapesti Nagybani Piac is segít: zöldségeket és gyümölcsöket juttat el az Élelmiszerbank Adománykonvoján keresztül a rászorulókhoz.
Október 16-át az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO 1979-ben magyar határozati javaslat alapján Élelmezési Világnappá nyilvánította. A világnap célja, hogy felhívja a figyelmet az emberiség nagy részét érintő élelmezési gondokra. Hazánkban is súlyos problémát jelent az éhezés és egyre többeket érint.
A legújabb Eurostat adatok szerint a magyar lakosság 33 százaléka nem engedheti meg magának, hogy húsfélét, csirkét, halat vásároljon legalább minden második napon, a nyugdíjasok 41 százaléka, a nagycsaládosoknak pedig 46 százaléka nem jut rendszeresen minőségi élelmiszerekhez. Ezzel szemben ugyanakkor megdöbbentő, hogy az ismert adatok szerint Magyarországon éves szinten 1,8 millió tonna élelmiszert semmisítenek meg. Pedig ennek a mennyiségnek élelmezési célokra történő felhasználása segítene a fent említett probléma szinte teljes felszámolásában.
Hazánkban a Magyar Élelmiszerbank foglalkozik az élelmiszerfeleslegek begyűjtésével és a rászorulókhoz történő eljuttatásával – legyen az minőségi vagy csomagolási hibás, lejárat közeli vagy egyéb okból kereskedelmileg problémás termék. Az idén 25. születésnapját ünneplő Budapesti Nagybani Piac is fontosnak tartja, hogy segítsen a rászorulóknak, ezért az október 16-i Élelmezési Világnap alkalmából csatlakozik az Élelmiszerbank Adománykonvojához.
„Már többször működtünk együtt a szervezetettel, és most is szívesen segítünk: a piacon értékesítő nagykereskedőktől és termelőktől több raklap zöldséget és gyümölcsöt vásárolunk, amit felajánlunk az Adománykonvojnak. Ezekre a minőségi termékekre nagy szükség van, mivel zöldség-gyümölcs adomány ritkán érkezik a szervezethez” – mondta el Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója, aki hozzátette, hogy a piacon árusítókat is adományozásra buzdítják.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az…
Tovább olvasom >FAO útmutató a burgonya nemzetközi napjáról: segít felkészülni az első világnapra május 30-án
Miközben már zajlanak az előkészületek a burgonya nemzetközi napjának első…
Tovább olvasom >Nem azt eszik a magyarok, amit szeretnek, hanem amire pénzük van
A magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >