A magyar kistermelőkön segít az Arany Korona szövetkezet
Hazai gyártókat, szolgáltatókat, termelőket hoz helyzetbe egy magyar áruk forgalmazását segítő szövetkezet, az Arany Korona, mely tavaly októberben alakult.
Az értékesítési nehézségekkel küzdő kisvállalkozók így a monopolhelyzetben lévő cégek diktátumánál előnyösebb feltételekkel: magasabb átvételi ár és rövidebb fizetési határidő mellett adhatnak túl portékáikon.
A szervezet főként az 1-50 (esetleg 100) hektáron gazdálkodó termelőkön kíván segíteni, eljuttatva árujukat az olcsó, ám jó minőségű termékeket kereső vásárlóknak.
Az értékesítési hálózat Fejér, Győr-Moson-Sopron, Somogy és Pest megye mellett Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Szegeden, Hódmezővásárhelyen és Budapesten is működik, a további bővítések nyomán pedig hamarosan országossá nőhet a lefedettség.
A kistermelőktől beszerzett árut maszek kisboltoknak adják el, amelyek a szövetséggel egyeztetett áron kínálják a portékákat. "Az átlagos felvásárlási áraknál drágábban vesszük át az árut, annak ellenértékét pedig 14 napon belül (nem a multiknál tapasztalható 30-90-120 napos késlekedés után) fizetjük ki" – mondja Ubornyák Lászlóelnök. A szövetkezet által forgalmazott alapvető élelmiszerek a multik akciós termékeihez hasonló, vagy annál 5-10 százalékkal alacsonyabb áron kaphatók. A hagyományos, bolti értékesítés mellett már e-mailes rendelésre is van mód, és hamarosan megnyílik a szövetkezet webáruháza is.
Azok a kistermelők, őstermelők, egyéni vállalkozók és családi cégek, akik rendszeresen árusítanák termékeiket, részjegy megvásárlásával csatlakozhatnak a szervezethez. Ennek ára 25 ezer forint, amely után évente osztalékot fizet a szövetkezet. A részjeggyel rendelkezők beleszólhatnak a szervezet irányításának stratégiai kérdéseibe, és olcsóbban juthatnak hozzá az Arany Korona termékekhez – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >