A magyar internetezők 6 százaléka venne élelmiszert a világhálón
A magyar internet-használók 6 százaléka tervezi, hogy élelmiszert vásárol a világhálón a következő hat hónapban – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon végzett online felmérése.
Összességében, százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón. Ebből a szempontból Európában a net használóinak 85 százaléka tekinthető online vásárlónak. Élelmiszernél egy három évvel ezelőtti, hasonló kutatás során a magyar megkérdezettek 5 százaléka szándékozott élelmiszert venni a következő hat hónap során. Arányuk idén 6 százalékra emelkedett. Európában viszont három év alatt 5-ről 10 százalékra nőtt azok aránya, akik élelmiszer online vásárlását tervezték. Az 55 ország válaszadói közül pedig átlag 18 százalék mondta, hogy vesz élelmiszert a következő hat hónap során.
Az internetes vásárlás további előnye a kényelem mellett, hogy tájékozódni lehet az egyes termékekről. Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.
Élelmiszert a magyar válaszadók 50 százaléka csak úgy venne web oldalról, ha előzetesen tájékozódna róla a neten. (Az ilyen internetezők aránya Európában átlagosan csak 10 százalék).
Az online élelmiszer kínálat megismerése végett a magyarok 21 százaléka használná a hálóra feltett információkat, illetve szakértők vagy más vásárlók neten található véleményét egy-egy árucikkről. (Itt az európai átlag 18 százalék).
Kimondottan élelmiszer vásárlása esetén honfitársaink 24 százaléka tartja fontosnak a neten való előzetes tájékozódást. (Ennél kisebb, 17 százalék az európai átlagos arány).
Családtagjainak ajánlásában bízik online vételi döntése előtt a megkérdezett magyarok 65 százaléka, barátai tanácsában pedig 50 százalék.
Honfitársaink közül legtöbben könyvet (40 százalék), utazást vagy szállást, továbbá rendezvényre szóló belépőjegyet (19-19), szórakoztató elektronikát (16), repülőjegyet, valamint ruházati cikket (15-15) terveznek venni a neten, a következő hat hónapban.
A magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg hazánkban a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék.
Vásárlás előtt a legtöbb magyar internetező a hálóról szerez be információkat szórakoztató elektronikai cikkekről (50 százalék), autóról (41), telekommunikációs szolgáltatásokról (35) és szoftverről (30).
Világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendelték a legtöbbet, (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon a válaszadók nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég web kínálatából vásároltak, amely valóságos üzletet is működtet. Minden hatodik magyar vásárló rendelt a hálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít. Kizárólag online értékesítésre szakosodott web áruházból a magyar megkérdezettek mindössze 13 százaléka rendelt gyakran.
Ettől eltérően, az európai válaszadók majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. Ezután következnek, mintegy 20 százalékkal, akik azt szeretik, ha a web áruház tulajdonosa hagyományos, valódi üzletet is működtet. A katalógus és telefon lehetősége melletti neten történő értékesítést, valamint ugyanazon termék több web-oldal közti választási lehetőségét 13-13 százalék használja ki leggyakrabban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >