A magyar húspiacon 30-40 százalékos a feketekereskedelem aránya
A magyar húspiacon 30-40 százalékos a feketekereskedelem aránya – állítja közleményében Sákán Antal, a Magyar Sertéstartók Szövetségének (MSSZ) elnöke.
A most nyilvánosságra hozott egymilliárdos áfacsalásos leleplezés kapcsán a szervezet reméli, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ezután minden olyan kereskedőt, feldolgozót és forgalmazót fokozottan ellenőriz, akik feketén értékesítik a hústermékeket.
Az MSSZ gratulál a Nemzeti Adó és Vámhivatalnak azért, hogy a NAV végre elkezdte leleplezni Magyarországon a sertéshúspiaci áfacsalásokat, amelyek tönkre teszik a legális húsipari vállalkozásokat és a magyar sertéstartókat – szögezi le közleményében Sákán Antal. Hozzáteszi: az érdekképviselet régóta kéri az aktuális kormányzatokat, hogy csökkentse a sertéshúsok 25 százalékos áfáját, mert az ágazat 30-40 százalékos feketekereskedelme ellehetetleníti a törvényesen működő piaci szereplőket.
A többszöri kérés ellenére ugyanakkor újra lekerült a kormányzati napirendről az áfamérséklési elképzelés – hívja fel a figyelmet a közlemény. A mai helyzet pedig továbbra is csábítja a csalókat arra, hogy a fekete szektoron keresztül adják el a sertéshúst, és komoly feladat elé állítja a NAV-ot. Az érdekképviselet azonban reméli, hogy a hivatal ezután minden feketén értékesítő kereskedőt, feldolgozót és forgalmazót fokozottan ellenőriz, csökkentve az európai szinten kiemelkedően magas húspiaci feketekereskedelmet.
A Sertésszövetség továbbra is szorgalmazza, hogy a Vidékfejlesztési Minisztériumhoz tartozó Agrármarketing Centrum folytassa a Minőségi Magyar Sertéshús programot, mely a kormányváltás után leállt. Az ilyen védjegyes termékeket nem lehet magyarként eladni, mint ahogyan most ez történt és még történik a holland és az egyéb külföldi sertéssel. Az osztrák mintára megalkotott védjegy az egyik leghatékonyabb védelem a hamísítások és a csalások, valamint a feketekereskedelem ellen – olvasható az agromonitor.hu-n a közlemény.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >