A magyar fogyasztók elvárásai irányítják az ALDI beszerzési politikáját
Az ALDI magyarországi piacra lépése óta törekszik arra, hogy minél több terméket szerezzen be itthonról. A kezdetek óta számos zöldség és gyümölcs, tejtermék és tőkehús magyar termelőktől és feldolgozóktól kerül az áruházlánc polcaira. Ez a törekvés egyrészt összhangban van a vásárlók elvárásaival, mivel egyre többen keresik a kiváló minőségű magyar termékeket, másrészt a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára nyújt hosszú távú lehetőséget a honi piacon. Az ALDI-val kötött partnerség a környezetvédelem szempontjából is előnyös mind a gyártóknak, mind a lakosságnak, hiszen minél rövidebb egy szállítási lánc, annál alacsonyabb az értékesítés karbon-lábnyoma.
Ezzel együtt a vásárlók olyan termékeket is igényelnek, amelyek Magyarországon nem teremnek meg, vagy nem gyártja őket senki. Ezek jellemzően más földrajzi tájegységben elérhetőek, illetve valamely nemzet konyhájának alapanyagai. A magyar fogyasztók természetesen ezeket a termékeket is keresik, a diszkontlánc így egyszerre tart széles kínálatot hazai beszerzésű magyar termékekből, illetve nemzetközi elérhetőségű élelmiszerekből.
„Mindenkori beszerzési politikánkat az adott ország fogyasztói igényei határozzák meg, ami jellemzően minden országban a helyi termelőket és élelmiszergyártókat támogatja. A magyar termékek arányának folyamatos növelését cégünk országos beszerzési igazgatója, az osztrák Roman Rasinger karolta fel, aki négyévnyi magyarországi munkája során jelentős eredményeket ért el. Vállalatunk például 2019 és 2020 között 2 százalékponttal növelte a magyar termékek arányát állandó és akciós kínálatunkban, ami így megközelíti a 60%-ot. Ez a 12 hónap alatt elért eredmény azért is siker, mert a beszerzési környezet számos kihívást rejt magában. Roman Rasinger hamarosan az ALDI Süd kínai leányvállalatánál folytatja karrierjét, munkáját ezúton is köszönjük, és sok sikert kívánunk neki. Utóda Pusztai Ádám lesz, aki az ALDI (amerikai) egyesült államokbeli, majd ausztriai szervezeténél szerzett tapasztalatot, és országos beszerzési igazgatóként azon dolgozik majd, hogy tovább növeljük a magyar termékek számát kínálatunkban” – fogalmazott Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 2021.03.17-én közzétett jelentése visszaigazolni látszik az ALDI törekvéseinek sikerét és eredményét. „A felmérésbe bevont termékek adatai alapján a diszkont áruházláncok közül az ALDI-ban a legmagasabb a magyar termékek aránya, amit közel 230 magyar beszállítónk biztosít az ALDI vásárlói számára kiváló minőségben” – tette hozzá Bernhard Haider.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >