A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll?
A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll, ha megfelelően tud élni a 2027-ig rendelkezésére álló 1500-2000 milliárd forint fejlesztési forrással, akkor a modern technológia révén tovább növelheti exportteljesítményét – mondta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese csütörtökön az AMC tájékoztatóján, Budapesten.
Elmondta, a magyar agrárexport tavaly 13,3 milliárd eurót tett ki, a behozatal értéke 9,8 milliárd euró volt, az elért 3,5 milliárd euró agrárexport többlet 35 százalékát adta a magyar külkereskedelmi forgalom tavalyi aktívumának.
Ismertette, hogy a magyar export célpiaca Európa, ide irányult az agrárkivitel 95 százaléka, ezen belül az Európai Unió tagországaiba 85-86 százalék jutott.
Hozzátette, hogy az agrárexport piacot diverzifikálni kell a bővülési lehetőség megteremtése érdekében. A lakosságszám és a gazdasági növekedés alapján potenciális lehetőség van a balkáni országokban, Észak-Afrika egyes országaiban, a közel-keleti, a dél- és délkelet-ázsiai, a közép-ázsiai térségekben.
A vállalkozásoktól érkezett visszajelzések azt mutatják, hogy a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységét az AMC Hungarian Food Business Programja segítette. Évente mintegy 120-150 magyar cég vesz részt az AMC szervezésében nemzetközi kiállításokon. A 2022-ben indult eddig megszervezett 16 B2B delegációs programban 115 magyar cég és 836 külföldi beszerző vett részt – mondta Giczi Gergely.
Csaplár Eszter, az AMC Exportfejlesztési Iroda vezetője elmondta, a Hungarian Food Business Programban 2021 októberében bemutatott exportfejlesztési online katalógusban mintegy 800 regisztrált felhasználó van. Ebből 227 magyar gyártó cég, 440 pedig külföldi beszerző, a magyar külgazdasági hálózat tagjaiból, egyéb szakmai szervezetektől pedig 134 regisztrált felhasználót tartanak nyilván.
A katalógusban 13 főkategóriában lehet feltölteni termékeket, ebből kereshetnek a magyar agrár exporttermékek iránt érdeklődő importőrök, disztribútorok. A katalógusban láthatók az AMC közösségi szervezési kiállításai, B2B eseményei, konferenciái is. Rendszeresen közzéteszik az online felületen a magyar agrár szakdiplomaták összefoglalóit az adott piacról. Az ősszel elindítják – a jelenleg tesztelés alatt álló – üzleti lehetőségek funkciót, ahová vételi ajánlatokat lehet feltölteni – ismertette Csaplár Eszter a sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >