A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll?
A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll, ha megfelelően tud élni a 2027-ig rendelkezésére álló 1500-2000 milliárd forint fejlesztési forrással, akkor a modern technológia révén tovább növelheti exportteljesítményét – mondta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese csütörtökön az AMC tájékoztatóján, Budapesten.

Kilőhet az export
Elmondta, a magyar agrárexport tavaly 13,3 milliárd eurót tett ki, a behozatal értéke 9,8 milliárd euró volt, az elért 3,5 milliárd euró agrárexport többlet 35 százalékát adta a magyar külkereskedelmi forgalom tavalyi aktívumának.
Ismertette, hogy a magyar export célpiaca Európa, ide irányult az agrárkivitel 95 százaléka, ezen belül az Európai Unió tagországaiba 85-86 százalék jutott.
Hozzátette, hogy az agrárexport piacot diverzifikálni kell a bővülési lehetőség megteremtése érdekében. A lakosságszám és a gazdasági növekedés alapján potenciális lehetőség van a balkáni országokban, Észak-Afrika egyes országaiban, a közel-keleti, a dél- és délkelet-ázsiai, a közép-ázsiai térségekben.
A vállalkozásoktól érkezett visszajelzések azt mutatják, hogy a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységét az AMC Hungarian Food Business Programja segítette. Évente mintegy 120-150 magyar cég vesz részt az AMC szervezésében nemzetközi kiállításokon. A 2022-ben indult eddig megszervezett 16 B2B delegációs programban 115 magyar cég és 836 külföldi beszerző vett részt – mondta Giczi Gergely.
Csaplár Eszter, az AMC Exportfejlesztési Iroda vezetője elmondta, a Hungarian Food Business Programban 2021 októberében bemutatott exportfejlesztési online katalógusban mintegy 800 regisztrált felhasználó van. Ebből 227 magyar gyártó cég, 440 pedig külföldi beszerző, a magyar külgazdasági hálózat tagjaiból, egyéb szakmai szervezetektől pedig 134 regisztrált felhasználót tartanak nyilván.
A katalógusban 13 főkategóriában lehet feltölteni termékeket, ebből kereshetnek a magyar agrár exporttermékek iránt érdeklődő importőrök, disztribútorok. A katalógusban láthatók az AMC közösségi szervezési kiállításai, B2B eseményei, konferenciái is. Rendszeresen közzéteszik az online felületen a magyar agrár szakdiplomaták összefoglalóit az adott piacról. Az ősszel elindítják – a jelenleg tesztelés alatt álló – üzleti lehetőségek funkciót, ahová vételi ajánlatokat lehet feltölteni – ismertette Csaplár Eszter a sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >