A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll?
A magyar élelmiszeripar jelentős fejlődés előtt áll, ha megfelelően tud élni a 2027-ig rendelkezésére álló 1500-2000 milliárd forint fejlesztési forrással, akkor a modern technológia révén tovább növelheti exportteljesítményét – mondta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese csütörtökön az AMC tájékoztatóján, Budapesten.
Elmondta, a magyar agrárexport tavaly 13,3 milliárd eurót tett ki, a behozatal értéke 9,8 milliárd euró volt, az elért 3,5 milliárd euró agrárexport többlet 35 százalékát adta a magyar külkereskedelmi forgalom tavalyi aktívumának.
Ismertette, hogy a magyar export célpiaca Európa, ide irányult az agrárkivitel 95 százaléka, ezen belül az Európai Unió tagországaiba 85-86 százalék jutott.
Hozzátette, hogy az agrárexport piacot diverzifikálni kell a bővülési lehetőség megteremtése érdekében. A lakosságszám és a gazdasági növekedés alapján potenciális lehetőség van a balkáni országokban, Észak-Afrika egyes országaiban, a közel-keleti, a dél- és délkelet-ázsiai, a közép-ázsiai térségekben.
A vállalkozásoktól érkezett visszajelzések azt mutatják, hogy a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységét az AMC Hungarian Food Business Programja segítette. Évente mintegy 120-150 magyar cég vesz részt az AMC szervezésében nemzetközi kiállításokon. A 2022-ben indult eddig megszervezett 16 B2B delegációs programban 115 magyar cég és 836 külföldi beszerző vett részt – mondta Giczi Gergely.
Csaplár Eszter, az AMC Exportfejlesztési Iroda vezetője elmondta, a Hungarian Food Business Programban 2021 októberében bemutatott exportfejlesztési online katalógusban mintegy 800 regisztrált felhasználó van. Ebből 227 magyar gyártó cég, 440 pedig külföldi beszerző, a magyar külgazdasági hálózat tagjaiból, egyéb szakmai szervezetektől pedig 134 regisztrált felhasználót tartanak nyilván.
A katalógusban 13 főkategóriában lehet feltölteni termékeket, ebből kereshetnek a magyar agrár exporttermékek iránt érdeklődő importőrök, disztribútorok. A katalógusban láthatók az AMC közösségi szervezési kiállításai, B2B eseményei, konferenciái is. Rendszeresen közzéteszik az online felületen a magyar agrár szakdiplomaták összefoglalóit az adott piacról. Az ősszel elindítják – a jelenleg tesztelés alatt álló – üzleti lehetőségek funkciót, ahová vételi ajánlatokat lehet feltölteni – ismertette Csaplár Eszter a sajtótájékoztatón.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >