A magyar eladók végzik a legnagyobb örömmel munkájukat
Magyarországon végzik a legnagyobb örömmel munkájukat az értékesítéssel foglalkozó, illetve a szolgáltató iparban dolgozó munkavállalók Európában, a második és harmadik helyet Lengyelország és Litvánia szerezte meg – derül ki egy friss kutatásból. A világ legnagyobb próbavásárlásokkal foglalkozó cégeket tömörítő szervezete (Mystery Shopping Providers Association – MSPA) tette közzé a 2016 első negyedévére vonatkozó Net Happiness felmérés adatait. A kutatás azt vizsgálja, mennyire szolgálja ki örömmel a munkatárs a vásárlót.
Mindhárom ország a kezdetektől, 2014 óta részt vesz az MSPA Europe Net Happiness Score (NHS) felmérésében. A jelenleg vizsgált első negyedévben mindegyikük több mint 1200 választ gyűjtött össze, melyek átfogóan kiterjedtek az összes fontos iparágra. A magyarországi adatokat többek között a ClientFirst Consulting biztosította.
A legjobb eredményt idén Magyarország érte el 60 ponttal, mögöttünk a lengyelek és litvánok végeztek 55 ás 51 ponttal. Az eredmények azonban egész Európában pozitív tartományban vannak.
Az egyes ágazatokat vizsgálva az egészségmegőrző és szépségápolási (Health & Beauty) szektorban voltak a legboldogabbak a munkavállalók Európa szerte az év első negyedévében (64 pont), de nem sokkal lemaradva a pénzügyi szektor (53 pont) és a szabadidő ágazat (51 pont) is az élen végzett.
„Kutatásainkból pontosan tudjuk, hogy a vásárlói élményt rendkívüli mértékben befolyásolja az eladó viselkedése, többek között az, hogy örömmel szolgálja-e ki a vevőt. A Net Happiness Score mérés az egyike azoknak a programoknak, melyen keresztül egész Európában népszerűsítjük a mystery shopping (próbavásárlás) módszer, management eszköz értékét, és ezen keresztül az MSPA tagvállalatokat.” – hangsúlyozta Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője, az MSPA Europe Igazgatóságának tagja.
Kapcsolódó cikkeink
Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >A munkáltatók, akik nem kínálnak hibrid munkát, elveszíthetik a tehetségek kétharmadát
Az International Workplace Group új kutatása szerint azok a vállalatok,…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >