A magyar bort és a fürdőturizmust népszerűsítő kiállítás nyílt Pozsonyban
Megnyitotta kapuit Pozsonyban csütörtökön az a magyar bort és a fürdőturizmust bemutató és népszerűsítő egynapos miniexpó, amelyet az idén első alkalommal, hagyományteremtő céllal hozott tető alá Magyarország pozsonyi nagykövetsége, a Magyar Turizmus Zrt., valamint a WineArt társaság.
A „Spa and Wine” nevet viselő, a szakmát és a nagyközönséget egyaránt megcélzó rendezvénynek a Pozsony központjában lévő Zichy palota ad otthont. A látogatók 15, főként észak-magyarországi fürdő és welness központtal valamint 30 neves magyar borászat kínálatával ismerkedhetnek meg.
Az elmúlt évek során jelentősen javult Magyarország megítélése a szlovákok körében, és ebben minden bizonnyal nagy szerepe volt a híres magyar vendégszeretetnek is – jelentette ki az ünnepélyes megnyitón mondott beszédében Czimbalmosné Molnár Éva, Magyarország új pozsonyi nagykövete. Rámutatott: a kiállítás több szempontból is fontos, részint amiatt, mert a turizmusnak és az idegenforgalomnak kiemelkedő szerepe van az országimázs alakításában, másrészt pedig az idegenforgalomban lévő jelentős gazdasági potenciál miatt is.
„A szlovákok szeretik a magyar borokat és a fürdőket, ezért ez a két termék sikerre van ítélve” – mondta az MTI-nek Renács Szilvia, a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselője a kiállítás megnyitóján. Hozzátette: tavaly nagyon sikeres évet zártak, csaknem ötödével emelkedett a Szlovákiából érkező turisták által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma. A kiállítás sikerét pedig az mutatná, ha a számokat az idén is sikerülne növelni, amire megvan az esély – vélekedett.
Ferenczy Zsolt, az expó egyik társszervezője, a kizárólag magyar borokat forgalmazó Wineart borkereskedés ügyvezető igazgatója azt mondta: Szlovákiában az utóbbi időszakban növekedett a magyar borok iránti igény, és változtak a fogyasztók szokásai is, a szlovákiai vásárló egyre inkább az igényesebb borokat keresi. Kifejtette: a most bemutatásra kerülő termékekkel leginkább a minőségi borok fogyasztóit akarják megszólítani. (MTI, Starovic Tibor)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét Szlovákiában a lengyel Biedronka
A lengyel Biedronka kiskereskedelmi lánc megnyitotta első szlovákiai üzletét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >