A magyar bor a magyar élelmiszeripar legismertebb csúcsterméke
A magyar bor a magyar élelmiszeripar legismertebb csúcsterméke – hangsúlyozta a 32. Budapest Borfesztivál csütörtöki megnyitóján az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/Kepernyofoto-2023-09-10-15.47.06.png)
MTI/Máthé Zoltán
Nobilis Márton kiemelte, a magyar közönség immár sok boros rendezvény közül választhat, de a „borfesztiválok királynője” továbbra is a Budapest Borfesztivál.
A fesztiválon a bortermelők bemutathatják termékeiket, a magyar és külföldi borkedvelők pedig egy helyen kaphatnak betekintést a magyar borkultúrába a budai Vár teraszain – méltatta a rendezvényt.
Mint kiemelte: a kormányzat számára a magyar bortermelés stratégiai ágazat. Ezt mi sem biztosítja jobban, mint hogy Rókusfalvy Pál személyében a területnek saját kormánybiztosa van, ráadásul a magyar állam évi közel 30 millió euróval (11,58 milliárd forinttal) támogatja az ágazatot – közölte Nobilis Márton.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Magyar Bormarketing Ügynökség első, Buborékok nyara című belföldi kampányáról szólva elmondta: a nyári marketingkampány célja elsősorban az volt, hogy a fiatalabb generációkon keresztül közelebb hozza a magyar fogyasztókhoz a borkultúrát, bemutassa annak frissebb, innovatívabb oldalát.
A több mint 150 borászat részvételével lebonyolított kampány hirdetései legalább 5 millió fogyasztót értek el, a nyári boros és zenei rendezvényeken pedig több mint 250 ezer fiatal ismerkedhetett meg a magyar borokkal a Buborékok nyara kampány révén – számolt be az eredményekről.
A Magyar Bormarketing Ügynökség a Budapest Borfesztiválon is saját standdal vesz részt, ahol számos program várja az érdeklődőket – mondták el az ügynökség munkatársai.
A 32. Budapest Borfesztivál csütörtöktől vasárnapig több mint 150 kiállító boros és gasztronómiai kínálatával várja a vendégeket, az idei díszvendég országok Argentína, Brazília, Chile és Uruguay.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >