A magasabb átlagár ellenére jobban fogy a drágább dobozos sör
Mennyiségben 6, értékben 10 százalékkal bővült a sör bolti eladása tavaly – áll a Nielsen piackutató felmérésében. Az alkoholmentes sör piaci részesedése évek óta 3-4 százalék körüli.A kiszerelési szegmensek közül
a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos,
amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka
jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot
visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést
regisztrált a Nielsen.
Egy liter üveges sör
átlagosan 266 forintba került decemberben, a fémdobozos
átlagos fogyasztói ára 286 forint. A
kereskedelmi márkák részaránya a sör
mennyiségi eladásaiból decemberben 21,
tavalyelőtt még csak 18 százalék volt. A sörök
mennyiségben mért bolti eladásából
a hipermarketek részaránya 19-ről 22 százalékra
emelkedett, viszont a 401-2 500 négyzetméteres
bolttípusé 28-ról 27-re csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >