A magasabb átlagár ellenére jobban fogy a drágább dobozos sör
Mennyiségben 6, értékben 10 százalékkal bővült a sör bolti eladása tavaly – áll a Nielsen piackutató felmérésében. Az alkoholmentes sör piaci részesedése évek óta 3-4 százalék körüli.A kiszerelési szegmensek közül
a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos,
amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka
jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot
visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést
regisztrált a Nielsen.
Egy liter üveges sör
átlagosan 266 forintba került decemberben, a fémdobozos
átlagos fogyasztói ára 286 forint. A
kereskedelmi márkák részaránya a sör
mennyiségi eladásaiból decemberben 21,
tavalyelőtt még csak 18 százalék volt. A sörök
mennyiségben mért bolti eladásából
a hipermarketek részaránya 19-ről 22 százalékra
emelkedett, viszont a 401-2 500 négyzetméteres
bolttípusé 28-ról 27-re csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >