A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható termékek vásárlásának legnagyobb akadályaként – állapította meg az Euromonitor International kutatása, mely szerint bár a fogyasztók kétharmadát aggodalommal tölti el a klímaváltozás gondolata, mindössze 15%-uk hajlandó többet fizetni környezetbarát élelmiszerekért és italokért.
Ez a megállapítás az Euromonitor „Eco Logical” elnevezésű, 2025-re előrejelzett egyik legfontosabb fogyasztói trendjébe illik. Inga Klebanskaja, a cég vezető kutatási tanácsadója szerint a fenntartható termékek iránti kereslet továbbra is a személyes értékeken alapul, ugyanakkor a fogyasztók nagy figyelmet fordítanak a termékek által nyújtott előnyökre.
A jelentés kiemelte, hogy a fogyasztók 63%-a igyekszik környezetbarát szokásokat kialakítani, de e téren az ár továbbra is meghatározó tényező. Ennek ellenére a környezetbarát címkékbe vetett bizalom erős: 2024-ben a vásárlók 52%-a tartotta ezeket megbízhatónak.
A fenntartható termékek száma 2022 és 2024 között 11 FMCG szektorban 4 millióról 5 millióra nőtt.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket világosan kommunikáló márkák ugyanakkor gyorsabban növekednek: ezek 1,5%-kal gyorsabban bővülnek, mint a nem fenntartható versenytársaik. Különösen kiemelkedő teljesítményt a szépségápolási és személyes higiéniai szektor mutatott: 2023-ban több mint 120 milliárd dolláros fenntartható értékesítéssel. A 2020 és 2023 legnagyobb átlagos éves növekedési ütemet pedig a fenntarthatóként kínált kisállat-gondozási termékek mutatták.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >