A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható termékek vásárlásának legnagyobb akadályaként – állapította meg az Euromonitor International kutatása, mely szerint bár a fogyasztók kétharmadát aggodalommal tölti el a klímaváltozás gondolata, mindössze 15%-uk hajlandó többet fizetni környezetbarát élelmiszerekért és italokért.
Ez a megállapítás az Euromonitor „Eco Logical” elnevezésű, 2025-re előrejelzett egyik legfontosabb fogyasztói trendjébe illik. Inga Klebanskaja, a cég vezető kutatási tanácsadója szerint a fenntartható termékek iránti kereslet továbbra is a személyes értékeken alapul, ugyanakkor a fogyasztók nagy figyelmet fordítanak a termékek által nyújtott előnyökre.
A jelentés kiemelte, hogy a fogyasztók 63%-a igyekszik környezetbarát szokásokat kialakítani, de e téren az ár továbbra is meghatározó tényező. Ennek ellenére a környezetbarát címkékbe vetett bizalom erős: 2024-ben a vásárlók 52%-a tartotta ezeket megbízhatónak.
A fenntartható termékek száma 2022 és 2024 között 11 FMCG szektorban 4 millióról 5 millióra nőtt.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket világosan kommunikáló márkák ugyanakkor gyorsabban növekednek: ezek 1,5%-kal gyorsabban bővülnek, mint a nem fenntartható versenytársaik. Különösen kiemelkedő teljesítményt a szépségápolási és személyes higiéniai szektor mutatott: 2023-ban több mint 120 milliárd dolláros fenntartható értékesítéssel. A 2020 és 2023 legnagyobb átlagos éves növekedési ütemet pedig a fenntarthatóként kínált kisállat-gondozási termékek mutatták.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >