A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható termékek vásárlásának legnagyobb akadályaként – állapította meg az Euromonitor International kutatása, mely szerint bár a fogyasztók kétharmadát aggodalommal tölti el a klímaváltozás gondolata, mindössze 15%-uk hajlandó többet fizetni környezetbarát élelmiszerekért és italokért.
Ez a megállapítás az Euromonitor „Eco Logical” elnevezésű, 2025-re előrejelzett egyik legfontosabb fogyasztói trendjébe illik. Inga Klebanskaja, a cég vezető kutatási tanácsadója szerint a fenntartható termékek iránti kereslet továbbra is a személyes értékeken alapul, ugyanakkor a fogyasztók nagy figyelmet fordítanak a termékek által nyújtott előnyökre.
A jelentés kiemelte, hogy a fogyasztók 63%-a igyekszik környezetbarát szokásokat kialakítani, de e téren az ár továbbra is meghatározó tényező. Ennek ellenére a környezetbarát címkékbe vetett bizalom erős: 2024-ben a vásárlók 52%-a tartotta ezeket megbízhatónak.
A fenntartható termékek száma 2022 és 2024 között 11 FMCG szektorban 4 millióról 5 millióra nőtt.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket világosan kommunikáló márkák ugyanakkor gyorsabban növekednek: ezek 1,5%-kal gyorsabban bővülnek, mint a nem fenntartható versenytársaik. Különösen kiemelkedő teljesítményt a szépségápolási és személyes higiéniai szektor mutatott: 2023-ban több mint 120 milliárd dolláros fenntartható értékesítéssel. A 2020 és 2023 legnagyobb átlagos éves növekedési ütemet pedig a fenntarthatóként kínált kisállat-gondozási termékek mutatták.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >