A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható termékek vásárlásának legnagyobb akadályaként – állapította meg az Euromonitor International kutatása, mely szerint bár a fogyasztók kétharmadát aggodalommal tölti el a klímaváltozás gondolata, mindössze 15%-uk hajlandó többet fizetni környezetbarát élelmiszerekért és italokért.
Ez a megállapítás az Euromonitor „Eco Logical” elnevezésű, 2025-re előrejelzett egyik legfontosabb fogyasztói trendjébe illik. Inga Klebanskaja, a cég vezető kutatási tanácsadója szerint a fenntartható termékek iránti kereslet továbbra is a személyes értékeken alapul, ugyanakkor a fogyasztók nagy figyelmet fordítanak a termékek által nyújtott előnyökre.
A jelentés kiemelte, hogy a fogyasztók 63%-a igyekszik környezetbarát szokásokat kialakítani, de e téren az ár továbbra is meghatározó tényező. Ennek ellenére a környezetbarát címkékbe vetett bizalom erős: 2024-ben a vásárlók 52%-a tartotta ezeket megbízhatónak.
A fenntartható termékek száma 2022 és 2024 között 11 FMCG szektorban 4 millióról 5 millióra nőtt.
A fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket világosan kommunikáló márkák ugyanakkor gyorsabban növekednek: ezek 1,5%-kal gyorsabban bővülnek, mint a nem fenntartható versenytársaik. Különösen kiemelkedő teljesítményt a szépségápolási és személyes higiéniai szektor mutatott: 2023-ban több mint 120 milliárd dolláros fenntartható értékesítéssel. A 2020 és 2023 legnagyobb átlagos éves növekedési ütemet pedig a fenntarthatóként kínált kisállat-gondozási termékek mutatták.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Jóval kevesebb cégnek kell majd fenntarthatósági kérdésekre válaszolnia
Bár július 1-től a minimum ESG-kérdéssorra vonatkozó elvárásban egyre több…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Szallas.hu: jelentősen nőtt az augusztus 20-ára és az ünnepet követő napokra szóló foglalások száma
Az augusztus 20-i érkezésre szóló szállásfoglalások száma 58 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >