A maga nemében egyedi visszaváltórendszert tesztel a Lidl az Egyesült Királyságban
A Lidl az Egyesült Királyságban első szupermarketként saját PET-palack és aludoboz visszaváltó rendszert tesztel Glasgow városában a hulladékmennyiség csökkentése céljából.
Február 8-tól a glasgow-i vásárlók a Lidl üzletekben elhelyezett automatákban válthatják vissza az üres PET- és alumíniumitalos-dobozokat pénzvisszatérítés fejében.
A Lidl mind a 21 glasgow-i üzlete részt vesz 2024. augusztus 11-ig tartó kezdeményezésben, amelyet – sikerétől függően – a diszkontlánc más városokra is kiterjeszthet.
A várakozások szerint a kezdeményekézés keretében havonta legalább 10,5 tonna automatákba leadott műanyagot és alumíniumot hasznosítanak majd újra új műanyag- és alumínium-termékek formájában.
A vásárlók minden egyes visszaváltott palack, vagy aludoboz után 5 pennyt kapnak, amelyet vagy az üzletben fizetéskor beválthatnak a kasszáknál, vagy felajánlhatnak a Lidl STV Children’s Appeal nevet viselő jótékonysági partnerének
A visszaváltható tételek számának nincs felső korlátja, és a diszkont bármely kiskereskedőnél vásárolt palackokat és aludobozokat visszaváltja, amennyiben azok épek és tiszták.
A bevezetésre azt követően kerül sor, hogy a skót kormány elhalasztotta a betétdíjas rendszer (DRS) bevezetését 2023. augusztus 16-áról 2025. október 1-jére.
A Lidl rendszere a vállalat által a DRS előkészítése során kiépített infrastruktúrát fogja használni. A DRS-sel ellentétben azonban a Lidl saját rendszerében nem fogja betétdíjjal terhelni az egyes termékek kiskereskedelmi árát.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >