A maga nemében egyedi visszaváltórendszert tesztel a Lidl az Egyesült Királyságban
A Lidl az Egyesült Királyságban első szupermarketként saját PET-palack és aludoboz visszaváltó rendszert tesztel Glasgow városában a hulladékmennyiség csökkentése céljából.
Február 8-tól a glasgow-i vásárlók a Lidl üzletekben elhelyezett automatákban válthatják vissza az üres PET- és alumíniumitalos-dobozokat pénzvisszatérítés fejében.
A Lidl mind a 21 glasgow-i üzlete részt vesz 2024. augusztus 11-ig tartó kezdeményezésben, amelyet – sikerétől függően – a diszkontlánc más városokra is kiterjeszthet.
A várakozások szerint a kezdeményekézés keretében havonta legalább 10,5 tonna automatákba leadott műanyagot és alumíniumot hasznosítanak majd újra új műanyag- és alumínium-termékek formájában.
A vásárlók minden egyes visszaváltott palack, vagy aludoboz után 5 pennyt kapnak, amelyet vagy az üzletben fizetéskor beválthatnak a kasszáknál, vagy felajánlhatnak a Lidl STV Children’s Appeal nevet viselő jótékonysági partnerének
A visszaváltható tételek számának nincs felső korlátja, és a diszkont bármely kiskereskedőnél vásárolt palackokat és aludobozokat visszaváltja, amennyiben azok épek és tiszták.
A bevezetésre azt követően kerül sor, hogy a skót kormány elhalasztotta a betétdíjas rendszer (DRS) bevezetését 2023. augusztus 16-áról 2025. október 1-jére.
A Lidl rendszere a vállalat által a DRS előkészítése során kiépített infrastruktúrát fogja használni. A DRS-sel ellentétben azonban a Lidl saját rendszerében nem fogja betétdíjjal terhelni az egyes termékek kiskereskedelmi árát.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a brit Aldi még a nyáron
Az Aldi több mint 10 új üzlet megnyitását tervezi az…
Tovább olvasom >Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >