A maga nemében egyedi visszaváltórendszert tesztel a Lidl az Egyesült Királyságban
A Lidl az Egyesült Királyságban első szupermarketként saját PET-palack és aludoboz visszaváltó rendszert tesztel Glasgow városában a hulladékmennyiség csökkentése céljából.
Február 8-tól a glasgow-i vásárlók a Lidl üzletekben elhelyezett automatákban válthatják vissza az üres PET- és alumíniumitalos-dobozokat pénzvisszatérítés fejében.
A Lidl mind a 21 glasgow-i üzlete részt vesz 2024. augusztus 11-ig tartó kezdeményezésben, amelyet – sikerétől függően – a diszkontlánc más városokra is kiterjeszthet.
A várakozások szerint a kezdeményekézés keretében havonta legalább 10,5 tonna automatákba leadott műanyagot és alumíniumot hasznosítanak majd újra új műanyag- és alumínium-termékek formájában.
A vásárlók minden egyes visszaváltott palack, vagy aludoboz után 5 pennyt kapnak, amelyet vagy az üzletben fizetéskor beválthatnak a kasszáknál, vagy felajánlhatnak a Lidl STV Children’s Appeal nevet viselő jótékonysági partnerének
A visszaváltható tételek számának nincs felső korlátja, és a diszkont bármely kiskereskedőnél vásárolt palackokat és aludobozokat visszaváltja, amennyiben azok épek és tiszták.
A bevezetésre azt követően kerül sor, hogy a skót kormány elhalasztotta a betétdíjas rendszer (DRS) bevezetését 2023. augusztus 16-áról 2025. október 1-jére.
A Lidl rendszere a vállalat által a DRS előkészítése során kiépített infrastruktúrát fogja használni. A DRS-sel ellentétben azonban a Lidl saját rendszerében nem fogja betétdíjjal terhelni az egyes termékek kiskereskedelmi árát.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >