A luxuscikkgyártó a Távol-Keletre és Latin-Amerikára koncentrál
A Távol-Keleten – elsősorban Kínában – és Latin Amerikában tervez további bővülést a brit Burberry. A luxusipari vállalat szerint ezekben a régiókban közel harmadával nő a kereslet a vállalat termékei iránt. A kilátásokat a Japán földrengés és cunami sem rontotta.
A vállalat árbevétele üzleti évének márciusban végződő második felében 30 százalékkal 860 millió fontra emelkedett az előző év ugyanazon időszakához képest.
Stacey Cartwright, a vállalat pénzügyi igazgatója szerint a brit forgalom jórészét a turisták adják, ami szerinte jól mutatja, mi is megy végbe a szigetország kiskereskedelmében. A Burberry forgalmát a hagyományosnak tekintett európai és amerikai piac helyett elsősorban a fejlődő országok hajtották, s a pénzügyi igazgató szerint ennek köszönhetően az adózás előtti eredmény is a vártnál jobban alakul majd.
A Burberry az elmúlt években 50 franchise üzletet nyitott Kínában, a távol-keleti országban való terjeszkedésre 2010 nyaráig a vállalat 70 millió fontot költött. A kiskereskedelmi forgalom, amely a vállalat bevételének 70 százalékát adja, 42 százalékkal bővült az említett hat hónap alatt. A nagykereskedelemben csaknem 30 százalékos forgalombővülést könyvelhetett el a luxusipari vállalat.
A felsőkategóriás cikkek forgalmazói nagy fordulatnak lehettek tanúi a gazdasági válság alatt. A hagyományos vásárlói bázist biztosító Nyugat-Európa és Amerika helyett elsősorban a fejlődő gazdaságok jelentik a forgalomnövekedés motorját. A francia LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy SA első negyedéves gyorsjelentésében 17 százalékos profitnövekedésről számolt be múlt hétfőn.
A növekedés a vállalatok számára azért is örvendetes, mert a Japánt ért katasztrófa után jelentős esésnek indultak a részvények, tekintettel arra, hogy a távol-keleti szigetország hatalmas felvásárló piaca a luxuscikkeknek – írja a Financial Times és a Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >