A luxuscikk válságban is kelendő

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 19. 12:40

A gazdasági világválság éppen ellentétes hatást váltott ki a legdrágább termékek piacán; egyre nagyobb árbevételnövekedésről számolnak be ugyanis a luxuskereskedelem képviselői. Erre a tendenciára utal, hogy a világ legdrágább vásárlóutcáiban egyre több pénzt hagynak ott a leggazdagabbak, de jól mutatja a fellendülést például az is, hogy alig egy hónap leforgása alatt mintegy 30 palack méregdrága borkülönlegességet vásároltak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megforduló turisták.

A kiskereskedelmi piacokon a luxus termékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak. A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacokon történő bővülésre koncentrál, hogy a magas jövedelemmel rendelkező és a luxus termékekre igényt tartó lakosokból egy új vásárlóréteget alakítsanak ki. Tovább folytatják befektetéseiket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxus üzleteket felújítják és kibővítik tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémium kategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk.

A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxuskereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.

A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára.

„Christmas Shopping Experience” névvel hirdették meg ünnepi akciójukat a via Montenapoleone üzletei Milánóban. A kizárólag olasz vevőknek fenntartott akció a következőkből áll: sofőr vezette luxusautó fuvarozza a vevőket a luxusutcába, ahol személyes stylist tanácsadó kíséri végig őket a legismertebb divatmárkákat áruló butikokon. A vásárlói körséta ráadásul záróra után zajlik, így a tömeget elkerülve a vevő szabadon válogathat és az eladóknak is van idejük rá. A csomagokat ingyen házhoz szállítják és a kedves vendéget pezsgővel és édességgel is megkínálják. Fizetni csak hitelkártyával lehet.

A Heinemann Duty Free reptéri bolt kínálatában a Tokaj Kereskedőház összesen nyolcféle muzeális bor található meg, valamennyi tokaji aszú. A legidősebb (és egyben a legdrágább) muzeális bor születésénél még 1940-et írtunk, de a legfiatalabb bor is már elmúlt 23 éves. Elsősorban közép- és kelet-európai utasok választják az 1940-1988 közötti évjáratú különleges, a világon máshol nem elérhető aszúkat, de több palack hegyaljai bor meg sem állt új gazdája kíséretében a Távol-Keletig. Az árusítás áprilisi kezdete óta összesen 28 palack kelt el a Tokaj Kereskedőház gondozásában álló muzeális borokból.

December elején mutatkozott be a magyar nagyközönségnek a Folqa Collection, vagyis a hagyományos magyar foglalkozásokat és népi motívumokat modern feldolgozásban újraértelmező figurák sorozata. A figurák elsődleges célcsoportja a hazánkba látogató külföldiek, ezért fontos mérföldkő a márka életében, hogy nem sokkal bemutatása után máris kapható az exkluzív Memories of Hungary ajándéktárgy bolthálózat egységeiben, a Liszt Ferenc repülőtér Skycourt terminálján és a Szent István Bazilikánál. A kollekciót menedzselő társaság a hírek szerint egyébként tárgyalásokat folytat fővárosi és vidéki dizájnshopokkal és szuvenírboltokkal is a forgalmazásról – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink