A L’Oréal biotechnológiai fejlesztésekkel és öko-megoldásokkal „találja fel a szépség jövőjét”
Éves innovatív szépségjelentésével a L’Oréal a kutatást és az innovációt a zöld tudományokra, a technológiai fejlesztésekre és a kibővített szépségre összpontosítja. A 2021-es jelentés öt kulcsfontosságú szépségtémába sorolható – inkluzív, felelősségteljes, innovatív, technológia és teljesítmény –, amelyek megmutatják, hogyan halad a vállalat céljai felé.
A szépségipari óriás a biotechnológiák, a természet és a természeti világ erején keresztül „találja fel a szépség jövőjét”.
2021-ben a L’Oréal 16,1%-os hasonló árbevétel-növekedésről számolt be, a bőrápolás és a fényvédelem pedig az üzleti szegmens 40,2%-át tette ki. A vállalat 2021-ben 25,7%-os növekedésről számolt be az e-kereskedelmi értékesítésben.
Környezetbarát megoldások
A környezettudatos és természetes termékek iránti növekvő fogyasztói igények kielégítése érdekében a L’Oréal kutatási és innovációs tevékenysége a zöld tudományokat alkalmazza biotechnológiai formulák és körkörös termékcsomagolások kifejlesztésére.
A L’Oréal Paris Volume Million Lashes szempillaspirálja egy innovatív környezetbarát tervezési megközelítés eredménye, amely optimalizálta a megújuló, organikus eredetű alapanyagok felhasználását: formulája 99%-ban természetes összetevőket tartalmaz.
Hét évnyi kutatás után a görögországi Ioánnina Egyetemmel együttműködve a L’Oréal kifejlesztette a fémblokkolónak nevezett technológiát, amely glicin aminosav segítségével inaktiválja a hajszálban természetes módon található rezet. A kutatás során kiderült, hogy a réz heves reakcióba lép az oxidálószerrel, aminek következtében a hajszál eltörik, ami kevésbé pontos színeredményhez vezet. Ezt a tudást alkalmazták a Metal Detox formulájában, amely egy professzionális hajápoló termékcsalád, amely megakadályozza a festés utáni töredezést.
„Egy olyan világban, amely jelentős tudományos és technológiai forradalmakon megy keresztül, ahol az egészség és a jólét minden eddiginél fontosabb, a L’Oréal kutatása képes volt kamatoztatni a biotechnológiák, a mesterséges intelligencia (AI) és a kognitív tudományok terén elért eredményeket, hogy új lehetőségeket nyithasson meg. a formulázás és a találmány határai” – mondja Barbara Lavernos, a L’Oréal kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.
A L’Oréal aktív kozmetikai részlege, a La Roche-Posay elindította Lipikar Eczema MED krémjét: a mikrobiomtudományon alapuló gyógyászati kezelést, amely leküzdi az ekcémát, a gyermekek körében gyakori bőrbetegséget, amely száraz, viszkető bőrfoltokban nyilvánul meg.
A L’Oréal által az elmúlt évben piacra dobott számos innovatív termék mellett a Brandstorm, a L’Oréal innovációs versenyének 29. alkalommal megrendezett versenyére 28%-kal több nevezés érkezett az előző évhez képest, és világszerte kihívást jelentett a diákoknak, hogy álljanak elő innovatív ötlettel az újrafeltaláláshoz. a szépségvásárlási élmény a szórakoztatáson keresztül, a kiskereskedelemben és az e-kereskedelemben.
Személyre szabási technológia
A L’Oréal mesterséges intelligencia, algoritmusok és kiterjesztett valóság (AR) segítségével feszegeti a termékek személyre szabásának határait.
„A szépségtechnológiai vezetővé váláshoz az első mérföldkő IT infrastruktúránk, rendszereink és szervezetünk teljes metamorfózisa. Meglévő rendszereink jelentős modernizálását végeztük platform alapú megközelítéssel” – mondja Lavernos.
Ilyen például a Perso által üzemeltetett Yves Saint Laurent Rouge Sur Mesure. Ez egy csatlakoztatott eszköz egy dedikált mobilalkalmazással, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy teljesen személyre szabott rúzsárnyalatokat hozzanak létre otthon, a ModiFace szabadalmaztatott AR-algoritmusával. Ez a L’Oréal adatbázisából több ezer, különböző arcszínt ábrázoló képet tartalmaz, hogy a valós idejű 3D virtuális próbákat valósággá tegyék.
Az elmúlt évben a jelentés szerint 5000 interaktív QR-kódot aktiváltak a termékeken vagy az értékesítési pontokon. Legyen szó általános (egy adott referenciához kapcsolódva) vagy sorozatos (egyetlen egyedi termékhez kötve), a QR-kódok számos információt kínálnak a vásárlóknak a termékről, vagy hozzáférést biztosítanak számukra diagnosztikai eszközökhöz, oktatóanyagokhoz a termék, virtuális tesztek és egyéb vásárlói előnyök.
Online aktiválás a közösségi médián keresztül
A L’Oréal innovatív módon újraértelmezi a szépségélményeket a közösségi hálózatokon és az e-kereskedelmi platformokon, valamint a hagyományos üzletekben végzett online aktiválásoknak köszönhetően „diagnosztikai” megoldásokkal és személyre szabott tanácsokkal. A Lancôme Skin Screen például a hárompólusú fénytechnológiát mesterséges intelligencia által vezérelt algoritmusokkal kombinálja a kulcsfontosságú bőrparaméterek mérésére egy 6000 bőrdiagnosztikai képből álló könyvtár alapján, amelyek a L’Oréal bőrbetegségek klinikai tüneteivel kapcsolatos szakértelmét tömörítik.
A L’Oréal kifejlesztett egy mesterséges intelligencia által vezérelt szemantikai és kvantitatív elemzési platformot a fogyasztói véleményekhez, hogy összesítse a márkawebhelyeken és a forgalmazói platformokon megosztott megjegyzéseket. A Consumer Loop névre keresztelt digitális műszerfalat hét, kifejezetten a platformhoz tervezett egyéni mesterséges intelligencia-algoritmus támasztja alá, és egyszerre képes kivonni a termékbesorolásokat, elemezni a megjegyzések tartalmát és törölni az elfogultságokat.
Ezenkívül a L’Oréal Luxe kifejlesztette a One retail nevű közösségi mobilalkalmazást, amelyet a Microsofttal együttműködésben fejlesztettek ki az értékesítési pontok szépségtanácsadóinak, hogy tájékozódjanak az összes szépségápolási eszközről, és kapcsolatba léphessenek egymással.
Beauty inkluzivitás
A L’Oréal célja az inkluzivitás elősegítése és a szépségápolási igények széles skálájának kielégítése. A „szépségre vonatkozó igények és vágyak sokfélesége” felé biccentve a L’Oréal Csoport 2021-ben felállította a sokszínűséggel, egyenlőséggel és befogadással foglalkozó tanácsadó testületet, amely 12 külső szakértőből és hat L’Oréal felsővezetőből áll. A csoport által kínált globális piacokon szerzett tudását kihasználva a kutatás és az innováció egyre gyakrabban alkalmaz formulákat és termékeket, hogy olyan termékcsaládokat hozzanak létre, amelyek jobban lefedik a különböző haj- és bőrtípusokat.
„A Kérastase Curl Manifesto ennek a befogadó filozófiának a gyümölcse: ebben az évben a professzionális hajápoló márka nyolc hajápoló termékből álló új sorozatot dobott piacra, amelyet kifejezetten göndör, nagyon göndör és göndör hajra terveztek” – áll az inkluzivitásról szóló jelentésben.
A fogyasztói márkák az inkluzivitást elősegítő ügyek mellett is támogatásukat fejezték ki, mint például az utcai zaklatás elleni küzdelem a Stand Up programon keresztül, a Hollaback! civil szervezettel együttműködve, a Brave Together nevű figyelemfelkeltő és képzési program elindítása a mentális egészséget célozza meg, és témákat mutat be. divatbemutatóján a nők szerepvállalását és sokszínűségét.
Felelőségteljes szépség
A 2020-ban indult L’Oréal for the Future a „bolygóhatárokon” belüli műveletek egyszerűsítésére összpontosít, miközben sürgős környezeti és társadalmi problémákkal foglalkozik.
2005 és 2020 között a Csoport a jelentések szerint gyáraiban és elosztóközpontjaiban 81%-kal csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, 29%-kal növelte a termelési mennyiséget. A vállalat célja, hogy 2025-re minden telephelyén elérje a szén-dioxid-semlegességet, és 2030-ra késztermékenként átlagosan 50%-kal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását (1., 2. és 3. hatály). A fenntartható fogyasztás ösztönzése érdekében a Csoport kifejlesztett egy A-tól E-ig osztályozott társadalmi és környezetvédelmi címkézési rendszert, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak.
A L’Oréal négy másik multinacionális céggel is összefogott, hogy kidolgozzon egy iparági minősítési rendszert a szépségápolási termékek környezeti hatásának felmérésére.
Kapcsolódó cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Unicum, Unicum Szilva, Unicum Barista díszdobozban
Unicum/Unicum Szilva/Unicum Barista 0,7 l díszdobozban 2 minitermékkel Unicum/Unicum Szilva/Unicum…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >