A Lidl vezeti a portugál kiskereskedelem növekedését 2022-ben
A Sonae és a Jerónimo Martins kiskereskedők a portugál élelmiszerszektor legnagyobb szereplőiként zárták a 2022-es évet, bár a legnagyobb növekedést a Lidl produkálta – derült ki a Kantar új adataiból.
Az Economia Online által közzétett adatok szerint az MC Sonae piaci részesedése a 2021. negyedik negyedévi 28,7%-ról 27,1%-ra csökkent 2022 utolsó negyedévében. A Grupo Jerónimo Martins, azaz a Pingo Doce lánc tulajdonosának piacrésze ugyanebben az időszakban 21,6%-ról 21,8%-ra emelkedett. Az adatok szerint a legjobban az MC Sonae vásárlóit vonzó Lidl teljesített, amely 11,8%-ról 13,5%-ra növelte részesedését.
A Kantar megjegyezte, hogy a Lidl elsősorban saját márkákra épülő stratégiájának, illetve a friss, bio- és környezetbarát termékekbe való „nagymértékű befektetésnek” is köszönheti térnyerését.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >