A Lidl vezeti a portugál kiskereskedelem növekedését 2022-ben
A Sonae és a Jerónimo Martins kiskereskedők a portugál élelmiszerszektor legnagyobb szereplőiként zárták a 2022-es évet, bár a legnagyobb növekedést a Lidl produkálta – derült ki a Kantar új adataiból.
Az Economia Online által közzétett adatok szerint az MC Sonae piaci részesedése a 2021. negyedik negyedévi 28,7%-ról 27,1%-ra csökkent 2022 utolsó negyedévében. A Grupo Jerónimo Martins, azaz a Pingo Doce lánc tulajdonosának piacrésze ugyanebben az időszakban 21,6%-ról 21,8%-ra emelkedett. Az adatok szerint a legjobban az MC Sonae vásárlóit vonzó Lidl teljesített, amely 11,8%-ról 13,5%-ra növelte részesedését.
A Kantar megjegyezte, hogy a Lidl elsősorban saját márkákra épülő stratégiájának, illetve a friss, bio- és környezetbarát termékekbe való „nagymértékű befektetésnek” is köszönheti térnyerését.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >