A Lidl vezeti a portugál kiskereskedelem növekedését 2022-ben
A Sonae és a Jerónimo Martins kiskereskedők a portugál élelmiszerszektor legnagyobb szereplőiként zárták a 2022-es évet, bár a legnagyobb növekedést a Lidl produkálta – derült ki a Kantar új adataiból.
Az Economia Online által közzétett adatok szerint az MC Sonae piaci részesedése a 2021. negyedik negyedévi 28,7%-ról 27,1%-ra csökkent 2022 utolsó negyedévében. A Grupo Jerónimo Martins, azaz a Pingo Doce lánc tulajdonosának piacrésze ugyanebben az időszakban 21,6%-ról 21,8%-ra emelkedett. Az adatok szerint a legjobban az MC Sonae vásárlóit vonzó Lidl teljesített, amely 11,8%-ról 13,5%-ra növelte részesedését.
A Kantar megjegyezte, hogy a Lidl elsősorban saját márkákra épülő stratégiájának, illetve a friss, bio- és környezetbarát termékekbe való „nagymértékű befektetésnek” is köszönheti térnyerését.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >