A Lidl vezeti a portugál kiskereskedelem növekedését 2022-ben
A Sonae és a Jerónimo Martins kiskereskedők a portugál élelmiszerszektor legnagyobb szereplőiként zárták a 2022-es évet, bár a legnagyobb növekedést a Lidl produkálta – derült ki a Kantar új adataiból.
Az Economia Online által közzétett adatok szerint az MC Sonae piaci részesedése a 2021. negyedik negyedévi 28,7%-ról 27,1%-ra csökkent 2022 utolsó negyedévében. A Grupo Jerónimo Martins, azaz a Pingo Doce lánc tulajdonosának piacrésze ugyanebben az időszakban 21,6%-ról 21,8%-ra emelkedett. Az adatok szerint a legjobban az MC Sonae vásárlóit vonzó Lidl teljesített, amely 11,8%-ról 13,5%-ra növelte részesedését.
A Kantar megjegyezte, hogy a Lidl elsősorban saját márkákra épülő stratégiájának, illetve a friss, bio- és környezetbarát termékekbe való „nagymértékű befektetésnek” is köszönheti térnyerését.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >