A Lidl újabb botránya

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 14. 00:01

Munkavállalói érdekvédelmi szervezetek támadják a Lidl áruházláncot. A súlyos vádak szerint a német üzletlánc hirdetései komoly ferdítéseket tartalmaznak.

Az áruházlánc néhány héttel ezelőtt azzal kampányolt Németországban, hogy ő még a harmadik világ országaiban is megfelelő munkakörülményeket biztosít dolgozóinak. "Wir handeln fair", azaz "tisztességesen kereskedünk" -hangzott a szlogen, ám munkavállalói érdekvédők hamar lebuktatták a hangzatos jelszavakat.
A német érdekvédők egy csoportja ugyanis elutazott Bangladesbe, ahol egyáltalán nem találkoztak a kampányban szereplő állításokkal. A textilüzemekben dolgozók jelentősen több munkát végeznek, mint az a nemzetközi előírásokban – például az ENSZ munkaügyi szervezete által- meghatározott. A 6 napos, 48 órás munkahét például ismeretlen fogalom, a dolgozók gyakran a hét minden napját munkahelyükön töltik, havi bérük pedig még a nyolcezer forintot sem éri el. Mindeközben a keménydiszkontok polcain az általuk gyártott ruhaneműk egyre alacsonyabb áron tűnnek fel.
Emlékezetes, hogy néhány éve Németországban már hatalmas botrány keveredett az áruházlánc személyzeti politikájából. 2008 márciusában a Lidl detektíveket vett fel a csalással, lopással vádolt alkalmazottak kiszűrésére, bekameráztatták még a mosdókat is, és a pihenőidőkben folytatott beszélgetéseket is rögzítették. Bár tagadta bűnösségét a német diszkontlánc, ennek ellenére kifizette a kémkedésért kiszabott büntetést, ami egyedül Alsó-Szászországban több mint fél millió euró volt. Ez mintegy 10 ezer alkalmazott számára jelentett egyenként 60-70 eurónyi kártérítést – írja a Pénzcentrum.

Kapcsolódó cikkeink