A Lidl újabb botránya
Munkavállalói érdekvédelmi szervezetek támadják a Lidl áruházláncot. A súlyos vádak szerint a német üzletlánc hirdetései komoly ferdítéseket tartalmaznak.
Az áruházlánc néhány héttel ezelőtt azzal kampányolt Németországban, hogy ő még a harmadik világ országaiban is megfelelő munkakörülményeket biztosít dolgozóinak. "Wir handeln fair", azaz "tisztességesen kereskedünk" -hangzott a szlogen, ám munkavállalói érdekvédők hamar lebuktatták a hangzatos jelszavakat.
A német érdekvédők egy csoportja ugyanis elutazott Bangladesbe, ahol egyáltalán nem találkoztak a kampányban szereplő állításokkal. A textilüzemekben dolgozók jelentősen több munkát végeznek, mint az a nemzetközi előírásokban – például az ENSZ munkaügyi szervezete által- meghatározott. A 6 napos, 48 órás munkahét például ismeretlen fogalom, a dolgozók gyakran a hét minden napját munkahelyükön töltik, havi bérük pedig még a nyolcezer forintot sem éri el. Mindeközben a keménydiszkontok polcain az általuk gyártott ruhaneműk egyre alacsonyabb áron tűnnek fel.
Emlékezetes, hogy néhány éve Németországban már hatalmas botrány keveredett az áruházlánc személyzeti politikájából. 2008 márciusában a Lidl detektíveket vett fel a csalással, lopással vádolt alkalmazottak kiszűrésére, bekameráztatták még a mosdókat is, és a pihenőidőkben folytatott beszélgetéseket is rögzítették. Bár tagadta bűnösségét a német diszkontlánc, ennek ellenére kifizette a kémkedésért kiszabott büntetést, ami egyedül Alsó-Szászországban több mint fél millió euró volt. Ez mintegy 10 ezer alkalmazott számára jelentett egyenként 60-70 eurónyi kártérítést – írja a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >